Aktuality -> IT Projekty - 2. 10. 2012

NAVOS zvolil řešení FlowMon ADS

pro detekci anomálií a nežádoucího chování v datové síti

Společnost AdvaICT implementovala ve společnosti NAVOS řešení FlowMon ADS, systém založený na objektové databázi InterSystems CACHÉ. FlowMon ADS je moderní systém detekce anomálií a nežádoucího chování v datové síti, založený na permanentním vyhodnocování statistik o provozu na síti. Cílem řešení je odhalení provozních problémů a zvýšení vnější i vnitřní bezpečnosti datové sítě. Hlavní výhodou systému je orientace na celkové chování zařízení na síti, což umožňuje reagovat na dosud neznámé nebo specifické hrozby. Monitorování a automatická analýza provozu datové sítě NAVOS probíhá v celkem padesáti lokalitách společnosti.



Pořízením technologie FlowMon ADS od společnosti AdvaICT společnost získala nástroj pro monitoring všech poboček centrálně z jedné konzole a je nyní schopná graficky i textově získat informace o provozu na lokalitách, nastavit filtry na úroveň IP adres a komunikačních portů a zjistit objemy stažených dat. Nové řešení umožňuje detekovat anomálie v síti a identifikovat uživatele, kteří zatěžují linky stahováním velkého objemu dat. Dále je společnost schopná zjistit nestandardně se chovající zavirované počítače, má statistiky nejvíce komunikujících počítačů, síťových protokolů a mnoho dalšího.

 
  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.

  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.