facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 17. 9. 2015

Nakupování přes mobilní telefony prudce roste

Nakupování přes mobilní telefonStudie nazvaná Český košík roku zkoumala, jak se nakupuje na českých e-shopech. Na vzorku 120 předních českých e-shopů, které reprezentují odhadem 70 % obratu českého e-commerce trhu, probíhal průzkum se speciálním zaměřením na nakupování přes mobilní telefony. Výsledky ukázaly, že v meziročním srovnání rychle roste počet e-shopů, které mají mobilní verzi webových stránek. Zatímco v loňském roce měla mobilní verzi pouhá čtvrtina e-shopů, letos už to bylo 43 % zkoumaných e-shopů.



„Jde o značný posun k budoucnosti, protože dle odborníků i celosvětového vývoje bude mobilní nakupování důležitou součástí celého e-commerce,“ vysvětluje Lukáš Hurych, organizátor studie a Product Director platební služby Twisto.cz.

Studie Český košík roku se skládala z uživatelských testování a vyhodnocení nákupního procesu podle strukturované metodologie, kterou vytvořili specialisté na internetové nakupování. Data ukázala, že stejně jako před rokem třetina e-shopů automaticky nutí zákazníky zařadit se do newsletterové databáze. Zlepšila se přehlednost košíku, kdy nyní má pouhých 14 % e-shopů nepřehlednou nabídku možnosti platby a dopravy. Stejně jako v loňském roce, pouze 7 procent e-shopů nabízí expresní dodání zboží v den objednání. A pouhá čtvrtina e-shopů informuje v košíku o přesném datu doručení.



V komplexním hodnocení, které se skládalo ze 480 uživatelských testů a posouzení více než 200 parametrů, zvítězil největší český e-shop Alza.cz. Na druhém místě se umístil e-shop Insportline.cz a na třetím skončil Sportobchod.cz. „Studie ukázala, že nákupní proces prostřednictvím webu a telefonu jde ruku v ruce. E-shopy, které mají maximálně optimalizované procesy v nákupním košíku, mají zároveň jedny z nejlepších mobilních nákupních procesů,“ doplňuje Hurych. 

„Česká republika v posledních letech zažívá boom mobilního nakupování. Především uživatelé smartphonů využívají nabídek e-shopů, ale nákupy následně finalizují na počítačích, protože nákup přes mobily je stručně řečeno nyní velmi nepohodlný. Světový trend ale ukazuje, že se zákazníci postupně učí dokončovat nákupy v mobilních zařízeních, což přichází i na český trh,“ komentuje Hurych. 


Růst mobilních nákupů předpovídají také další odborníci. Např. Tomáš Braverman, Managing Director Heureka.cz k dalšímu vývoji v mobilním e-commerce uvedl „M-commerce roste každý rok o 100 % a nezdá se, že by se růst zastavil. V USA už e-commerce weby mají více návštěvníků z mobilu než z desktopu a přesně tam také míříme a zanedlouho tam budeme.“

Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, vidí potenciál m-commerce podobně, když říká „Můj odhad je, že do desítek let půjde v České republice většina transakcí přes mobil. Plno uživatelů přeskočí desktop a smartphone bude jejich první počítač. Mobilní web není menší desktopový ani responzivní. Mobilní web je vlastní platforma, jiné použití, v jiný čas, jiným způsobem s jinými možnostmi.“


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.