facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 7. 3. 2005

Na velikosti bude záležet i v roce 2010, říkají podnikoví lídři

Udržet se na vrcholu i v příštích pěti letech bude pro business lídry stále těžší. To je hlavní zjištění rozsáhlého výzkumného programu vedeného institucí Economist Intellligence Unit (EIU) a sponzorovaného společností SAP AG. Průzkum byl realizován na základě detailního dotazování 4 000 manažerů z komerčního i veřejného sektoru pocházejících z 23 vedoucích ekonomik světa.

Celosvětově více než 60 % respondentů souhlasilo, že velikost organizace bude v příštích pěti letech stále důležitým faktorem; konsolidace společností budou znamenat větší konkurenční hrozbu než příchod nových konkurentů z „vynořujících se“ trhů (emerging markets). Jako největší manažerská výzva byla pro 33 % dotázaných citována schopnost se snadno adaptovat na změny, která se pro 68 % respondentů ocitla také mezi prvními třemi nejdůležitějšími výzvami. Splnit výzvu flexibilně implementovat nové způsoby provozování businessu bylo pro 54 % dotázaných důležitější než tvorba nových produktů a služeb. Zároveň manažeři očekávají, že zákazníci, akcionáři a zaměstnanci budou na jejich organizaci vznášet stále větší a konfliktnější požadavky.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.