Aktuality -> IT Projekty - 21. 10. 2024

Na správu tisíců obchodních případů nestačí jen e-mail a tabulky

BaumitSpolečnost Baumit, která je lídrem na trhu suchých omítkových směsí a tepelně-izolačních systémů, provedla digitalizací svých klíčových procesů. Ve spolupráci se slovenskou IT a konzultační společností EEA zefektivnila pomocí digitalizace interní firemní procesy v oblasti schvalování a administrace různých obchodních případů, potenciálních i realizovaných.



Obchodní manažeři díky digitalizaci šetří čas strávený administrativou a mohou se tak zaměřit na důležitější obchodní agendu. Klíčová je pro ně například aplikace GeoData na platformě JIRA, která umožňuje kdykoli přesně vyhledávat obchodní případy a vidět jejich potenciál, případně aktuální stav realizace. Rovněž vyhledávat informace a interaktivně komunikovat s dalšími kolegy v rámci týmu je díky prostředí JIRA velmi jednoduše, ať už se obchodní manažer nachází přímo v terénu a připojuje se z mobilu či tabletu, nebo pracuje z pohodlí kanceláře.


zdroj: EEA SK

Peter Sziráczki„Spolu s rostoucím byznysem a neustále se zvětšujícím počtem obchodních případů jsme si jednoho dne uvědomili potřebu průběžně zpracovávat a sledovat enormně velký počet různých objektů a obchodních případů, vyhodnocovat jejich potenciál a komplexně řídit úkoly obchodního týmu. Díky současnému řešení se nám podařilo zefektivnit a urychlit i schvalovací proces. Bavíme se o velkém objemu dat, který je navíc poměrně různorodý. Jako systém řízení firemních procesů jsme si vybrali JIRA Software od společnosti Atlassian pod záštitou EEA. Toto řešení se ukázalo jako nejvhodnější,“ říká Peter Sziráczki, obchodní ředitel společnosti Baumit.

Lubo Starek„Digitalizace úkonů byla pro společnost Baumit zásadním milníkem v urychlování a automatizaci procesů, a to hlavně v případě promptního reagování na potřeby zákazníka. Díky automatizaci, kterou systém JIRA nabízí, dokáže Baumit vyřešit některé procesy během pár minut. Důležitá je samozřejmě i evidence, která je rovněž plně digitalizovaná,“ doplňuje Lubo Starek, CEO EEA SK.

Evidence staveb přes GeoData

Aktuálně už společnost Baumit dospěla do stadia, kdy v JIRA provádí kompletní management všech svých dodávaných staveb nebo potenciálních či pro ni zajímavých objektů. Dnes mají v systému přibližně 3 500 objektů. Každý objekt má definovanou přesnou polohu podle GPS, zadanou adresu a samozřejmostí jsou podstatné údaje o realizátorech či architektech. Pomáhá jim vyhodnocovat i celkový potenciál a sílu jednotlivých regionů a okresů. Mají jednoduchý a jasný přehled o objektech a jejich charakteristice, přesné poloze, dokážou efektivněji řídit projekty a plánovat související činnosti.
„Reklamace jsou komplexnější proces, do kterého jsou zapojena různá oddělení a týmy kolegů. V minulosti jsme je evidovali a zpracovávali manuálně a komunikovali výhradně e-mailem. V tomto směru nám JIRA pomohla hlavně z administrativního úhlu pohledu. Zlepšil se tok informací a přehlednost či struktura evidence jako takové. Například dokážeme relativně jednoduše zjistit, která produktová skupina nebo konkrétní produkt měl nejvíce reklamací, a včas odhalit možný skrytý problém,“ vysvětluje Sziráczki.


zdroj: EEA SK

Správu objektů a kontaktů, tok schvalovacího procesu či management reklamací si dnes bez JIRA dokáže málokdo v Baumitu představit. Obchodní tým má v současnosti 33 členů v čele s obchodním ředitelem a regionálními vedoucími prodeje, podporovaný kvalitním servisem oddělení logistiky, kontrolingu a produktového managementu.

„Nejenže nám JIRA pomohla zefektivnit práci a celkově propojit komunikaci v rámci týmu, ale ukázala se i jako adekvátní systém pro interní podporu a operativu. Dobrým příkladem je schvalovací proces pro jednotlivé obchodní nabídky, který probíhá na různých úrovních managementu, nebo také proces řešení reklamací: od jejich zaevidování přes zpracování, odborné posuzování až po vyrovnání. Díky řešení a podpoře společnosti EEA se nám podařilo digitalizovat mnohé procesy, které jsou vzájemně propojené a synchronizované i s dalšími námi využívanými systémy,“ uzavírá Peter Sziráczki.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

3Dfindit – chytré vyhledávání 3D modelů

a sestav pro moderní firmy


Máte v databázi tisíce 3D dílů a stále dokola řešíte problém, že potřebný díl nemůžete najít? Vznikají vám duplicitní soubory, které komplikují práci i správu dat? Právě na tyto výzvy reaguje 3Dfindit – pokročilý systém pro vyhledávání 3D dat na základě geometrické podobnosti a dalších inteligentních filtrů. Tato platforma, vyvíjená společností CADENAS, pomáhá konstruktérům, inženýrům i nákupčím rychle najít správné 3D CAD modely, čímž výrazně šetří čas, snižuje náklady a zvyšuje efektivitu firemních procesů.