facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 27. 3. 2006

Na spotřební daň Helios

LCS_Helios613.jpgInformační systém LCS Helios se stal vítězem výběrového řízení společnosti Vendys & V, která se zabývá obchodem s těžkými minerálními oleji a potřebovala spolehlivý nástroj, jenž by byl schopen zvládnout i složitou problematiku spotřební daně v tomto oboru. Součástí řešení bylo zajištění řady specifických nároků, včetně požadavků na skladové a fakturační výstupy nebo speciální účetní operace z hlediska spotřební daně. Díky  flexibilitě systému LCS Helios se vše podařilo úspěšně nastavit a počátkem roku 2006 byl systém uveden do ostrého provozu.

Provázání fakturace a skladového hospodářství na účetnictví je mimořádně důležité, a to především kvůli spotřební dani a mnohostrannému vlivu několika možných druhů obchodních případů, jako jsou například nákup a prodej v podmíněném osvobození od spotřební daně, nákup a prodej osvobozený od spotřební daně, nákup a prodej do volného oběhu, tj. zatížení spotřební daní, nákup a prodej zboží v evropské unii jako oprávněný příjemce, či záznamové povinnosti z hlediska evidence spotřební daně.
Výběrové řízení probíhalo od února 2005, v červnu byl vybrán LCS Helios a hlavní část implementace probíhala od října do prosince. Od 2. ledna 2006 se systém LCS Helios začal ve firmě Vendys & V používat, zpočátku moduly fakturace, skladové hospodářství a pokladna. Účetnictví se důkladně testovalo v lednu a únoru, modul Banka se právě testuje a finální provoz se očekává od konce dubna.

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.