Aktuality -> IT Business - 26. 1. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Na Škoda Auto Vysoká škola bude možné studovat datovou analytiku a umělou inteligenci

Škoda Auto Vysoká škola otevírá v letním semestru 2023/2024 v rámci prezenční výuky nový předmět Úvod do datové analytiky a umělé inteli­gence. Předmět vznikl ve spolupráci se společností Adastra, která se jako dlouhodobý strategický partner vysoké školy podílí na řadě jejích aktivit.



Odborným garantem předmětu je Ing. Dagmar Bínová, Ph.D., která svou profesní dráhu zaměřila na oblasti Big Dat a Data Science a jejich uplatnění v byznysu. Kromě Dagmar Bínové se na výuce budou podílet i další experti společnosti Adastra na jednotlivé disciplíny datové analytiky a umělé inteligence jako např. data management, data governance, data visualisation, data science, machine learning atd.

Dagmar Bínová„Datová analytika, data science i umělá inteligence se vyvíjejí enormně rychle. Já i moji kolegové sledujeme zahraniční konference a odborná media, abychom udrželi krok s trendy a aktuálními možnostmi našeho oboru. A nacházeli takové, které rezonují v českém prostředí,“ říká Dagmar Bínová, Big Data & Data Science Lead v Adastře. „V rámci výuky budeme studentům předávat naše best-practices. Opřeme se o teoretické základy, a větší pozornost dáme konkrétním aplikacím, moderním technologiím a propojení teorie s praxí.“

Úvod do datové analytiky a umělé inteligence si studenti vybírají jako volitelný předmět, který není určen pouze studentům programu Podniková ekonomika a manažerská informatika, ale zvolit si ho mohou i studenti jiných programů a specializací ŠAVŠ.

Více informací o předmětu Úvod do datové analytiky a umělé inteligence najdete na: Sylabus předmětu UDAUI - Úvod do datové analytiky a umělé inteligence (ŠAVŠ - LS 2023/2024) (savs.cz)


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.