facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 6. 2016

Na pracovním trhu se přiostřuje zejména boj o IT odborníky

Z údajů společnosti Monster, odborníka na vyhledávání práce v informačních technologiích, vyplývá, že na pracovním trhu vzrůstá poptávka po odbornících na IT. Ve srovnání s loňským rokem Monster eviduje 15% nárůst počtu inzerátů firem hledajících na tyto pozice nové kolegy. Současně se ale zaměstnavatelé musí vyrovnávat s menším zájmem IT profesionálů o nabízenou práci.



“Přesto, že v IT oborech lze dosáhnout na nadprůměrné výdělky, firmy se musí vyrovnávat s nedostatkem IT specialistů. V některých případech společnosti neváhají nabídnout uchazečům až o 30 % vyšší plat a k tomu ještě nadstandardní benefity jen proto, aby dané místo nezůstalo neobsazené,” popisuje aktuální stav v IT Petr Kubačka, ředitel Monster Career CZ.

Vedle České republiky obsazuje Monster pracovní pozice také v zahraničí. Mezi Čechy patří k nejoblíbenějším destinacím pro výkon povolání Německo, Velká Británie a Rakousko. Do Německa nejčastěji odcházejí odborníci na technické pozice, zatímco ve Velké Británii nacházejí uplatnění správci počítačových sítí a podpora uživatelů. Při rozhodování o cílové zemi sehrává zejména v případě Rakouska a Německa roli geografická a kulturní blízkost.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.