facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 29. 9. 2009

MPSV rozděluje dotace pomocí nového systému

Ministersto práce a sociálních věci od 1. září 2009 spouští dotačního řízení pro rok 2010 v oblasti poskytování sociálních služeb. Poskytovatelé sociálních služeb budou o dotace ze státního rozpočtu žádat pomocí on-line aplikace OKslužby vytvořené společností OKsystem. Cílem aplikace je zabezpečit on-line sběr žádostí o dotace a jejich následné vyhodnocování. Aplikace OKslužby je určena všem registrovaným poskytovatelům sociálních služeb (mezi které patří např. azylové domy, domovy pro seniory, pečovatelské domy atd.). Od 1. září 2009 slouží k podání žádostí o dotace ze státního rozpočtu. Od 1. ledna 2010 bude modul rozšířen o funkce pro podání požadavků na úhradu za služby poskytnuté příjemcům příspěvku na péči. V průběhu roku 2010 bude modul dále rozšířen o úlohy statistických informací o poskytovaných sociálních službách.



Aplikace při vyplňování žádostí o dotace přebírá údaje z registru poskytovatelů sociálních služeb a tím zjednodušuje pracnost vyplňování žádosti a omezuje chybovost. Poskytovatel sociální služby v žádosti o dotaci vyplňuje pouze ty údaje, které registr poskytovatelů sociálních služeb neobsahuje a které jsou nezbytné pro posouzení žádosti o dotaci.

 

Současně byla změněna koncepce podávání žádostí. Každý poskytovatel vyplňuje a podává pouze jednu žádost o dotaci, která obsahuje dílčí žádosti o dotace na jednotlivé sociální služby. Tímto řešením nedochází k chybovosti v uváděných údajích a naopak hodnotitelé žádostí mají komplexní informace o celkově požadovaných dotacích danou organizací. Aplikace umožní vyplňování údajů žádosti týkajících se jednotlivých sociálních služeb současně více uživateli. Vyhodnocování žádostí pak budou provádět pracovníci krajů a MPSV rovněž prostřednictvím centrální aplikace.

 

MPSV si od nového systému slibuje snížení administrativní zátěže registrovaných poskytovatelů sociálních služeb při žádostech o dotace, snížení chybovosti, zrychlení zpracování a tím i urychlení přidělení finančních prostředků.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.