- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. S ohledem na vývoj ve světě je zřejmé, že se tomuto trendu budou muset e-shopy přizpůsobit.

„Chytré mobilní telefony a chytrá domácnost obecně mění významným způsobem naše zvyky. Není tak divu, že změny se dotýkají i nakupování. A to jak on-line, tak i v kamenných obchodech. V e-shopech každoročně sledujeme růst objednávek ze smartphonů, přestože například asijskému trhu se zatím zdaleka neblížíme. Tam mobily vysloveně dominují,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V roce 2019 využilo mobilní zařízení, tedy chytrý telefon nebo tablet, k nákupu v e-shopech 55 % internetových zákazníků. Meziročně se jednalo o růst o pět procentních bodů. V roce 2017 pak chytrých zařízení k objednávce použilo 42 % on-line nakupujících.
Bez zajímavosti ovšem není ani dopad používání smartphonů v kamenných obchodech. „67 % respondentů našeho výzkumu uvedlo, že alespoň někdy využijí svého mobilního telefonu k porovnání nabídky mezi kamenným obchodem a e-shopy. Rychlému srovnání nabídky tak už podléhají i běžné prodejny,“ uvádí Jan Vetyška. Nakupující díky chytrým telefonům častěji vyhledává informace o konkrétním zboží (31 %) a také ke čtení komentářů a hodnocení zboží či samotných prodejen (25 %).
„E-shopy se dlouhodobě snaží co nejvíce trendu nakupování přes mobil přizpůsobit. Responzivní web internetového obchodu nebo samostatná aplikace musí být co nejpřehlednější a objednávka co nejsnadnější. Je jasné, že tento trend bude i nadále prodeje ovlivňovat. V blízké budoucnosti nás čeká i další rozvoj chytrého nakupování, kdy bude objednávky za nakupující běžně vyřizovat umělá inteligence,“ vyhlíží do budoucnosti Jan Vetyška.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 28.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
Formulář pro přidání akce








