Aktuality -> Analýzy - 1. 9. 2005

Mobilní telefony stále v kurzu

Celosvětový prodej mobilních telefonů činil v druhém čtvrtletí 2005 190,5 milionů prodaných kusů. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje 21,6% nárůst. Informaci přinesl Gartner. Jde o druhý největší nárůst prodeje v historii (ve 4. čtvrtletí 2004 překročil celosvětový prodej 195,3 milionů kusů). Všechny regiony zaznamenaly v tomto čtvrtletí růst. Výjimku tvoří Japonsko, kde došlo ve srovnání s druhým čtvrtletím 2004 k malému poklesu poptávky. Hlavní příčinou prodeje na rozvinutých trzích Západní Evropy a Severní Ameriky bylo nahrazování starších modelů. Druhým faktorem byli noví zákazníci. Pokles průměrných cen mobilních telefonů způsobil růst poptávky na nově vznikajících trzích.

Tržní pozici posílily Nokia a Motorola. Sečteme-li jejich tržní podíly v 2.čtvrtletí 2005, ovládají 49,8% celosvětového trhu s mobilními telefony. Tržní podíl Nokia vzrostl o 2,3 procenta na 31,9%. Motorola byla druhým nejsilnějším dodavatelem v Západní Evropě. Oproti minulému roku si výrazně polepšila a posunula se z 5. na 2. místo. V Severní Americe je leaderem na trhu díky 33,5% tržnímu podílu. V Latinské Americe se umístila na druhém místě s 31,9% tržním podílem.

 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.