facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 1. 9. 2005

Mobilní telefony stále v kurzu

Celosvětový prodej mobilních telefonů činil v druhém čtvrtletí 2005 190,5 milionů prodaných kusů. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje 21,6% nárůst. Informaci přinesl Gartner. Jde o druhý největší nárůst prodeje v historii (ve 4. čtvrtletí 2004 překročil celosvětový prodej 195,3 milionů kusů). Všechny regiony zaznamenaly v tomto čtvrtletí růst. Výjimku tvoří Japonsko, kde došlo ve srovnání s druhým čtvrtletím 2004 k malému poklesu poptávky. Hlavní příčinou prodeje na rozvinutých trzích Západní Evropy a Severní Ameriky bylo nahrazování starších modelů. Druhým faktorem byli noví zákazníci. Pokles průměrných cen mobilních telefonů způsobil růst poptávky na nově vznikajících trzích.

Tržní pozici posílily Nokia a Motorola. Sečteme-li jejich tržní podíly v 2.čtvrtletí 2005, ovládají 49,8% celosvětového trhu s mobilními telefony. Tržní podíl Nokia vzrostl o 2,3 procenta na 31,9%. Motorola byla druhým nejsilnějším dodavatelem v Západní Evropě. Oproti minulému roku si výrazně polepšila a posunula se z 5. na 2. místo. V Severní Americe je leaderem na trhu díky 33,5% tržnímu podílu. V Latinské Americe se umístila na druhém místě s 31,9% tržním podílem.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.