- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Mobilní technologie vytvářejí „neviditelné“ vzorce práce mimo kancelář
Podle studie společnosti Samsung mění mobilní technologie vzorce chování v pracovním a osobním životě zaměstnanců, pracovní dobu, místa, ze kterých pracujeme, i zvyklosti, které považujeme na evropském pracovišti za „obvyklé“.


Stejně tak, jako po nástupu e-mailů nahradil tradiční pracovní dobu od 9 do 17 tichý trend vyřizování pracovních záležitostí i v době pracovního volna, otevírají také pokročilé mobilní technologie nové možnosti pro čas i místo, kde pracujeme, a vstupujeme tak do nového věku „neviditelné“ práce, kdy zaměstnanci pracují na dálku mimo kancelář a mimo pracovní dobu.
Z výzkumu provedeného na 10 trzích vyplynulo, že se stírá rozdíl mezi „pracovní“ dobou a dobou „volna“ a pojetí pracovního dne je mnohem flexibilnější. Německo se může pochlubit největším počtem pracovníků začínajících pracovat brzo ráno, 21 % lidí zde začíná vyřizovat své pracovní záležitosti (prostřednictvím e-mailu nebo telefonu) mezi 6. a 7. hod. ráno – což jim dává velký náskok oproti 36 % pracovníků v dalších evropských zemích, kteří zahajují svůj pracovní den mezi 8. a 9. hodinou. Naopak nejpozději začínají pracovat zaměstnanci ve Španělsku a Itálii, mezi 9. a 10. hodinou ranní, zůstávají však v práci nejdéle, 41 až 47 procent z nich končí po 18. hod.
Flexibilita, kterou přinášejí mobilní technologie, umožňuje také lidem pracovat mimo kancelář a zkoušet nová prostředí. Například během dojíždění do práce pracují lidé nejvíce ve Švýcarsku, stráví průměrně 1,9 hodiny týdně kontrolou e-mailů a vyřizováním po telefonu. Velká Británie a Francie zase hlásí nejvíce lidí pracujících z domova, v obou zemích lidé takto pracují přes 8 hodin týdně, což je o více než 2 hodiny déle, než kolik činí evropský průměr.
Zaměstnanci přizpůsobují svůj život novému mobilnímu způsobu práce, ale názory na to, do jaké míry je tento způsob účinný a efektivní, se liší. I když 58 % evropských respondentů uvádí, že flexibilní a mobilní práce umožňuje lidem dosáhnout vyšší produktivity, téměř tři čtvrtiny (73 %) zároveň prohlašují, že jsou nejproduktivnější, když jsou na pracovišti fyzicky přítomni. Největšími zastánci mobilní práce jsou Francie, Švýcarsko a Velká Británie, kde 67–68 % lidí nesouhlasí s tvrzením, že k produktivitě je třeba fyzická přítomnost na pracovišti.
Firmám po celé Evropě může flexibilnější pracovní síla pracující na dálku pomoci zvyšovat míru inovací a efektivity a otevřít novou éru růstu. Podniky a jejich zaměstnanci si osvojují nové vzorce mobilního chování, je však třeba se zamyslet nad dopadem, jaký to může mít na používání dat, bezpečnost a ochranu soukromí – a zavést náležitou infrastrukturu, abychom zajistili jejich ochranu. V souvislosti s nařízením GDPR, které v rámci EU vstoupilo v platnost, potřebují mít podniky jistotu, že dokáží ochránit osobní údaje pracovníků a zajistit jejich bezpečnost, bez ohledu na to, kde a kdy zaměstnanci mobilní telefony používají.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |