facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 12. 2. 2008

Mobilní bezpečnost znepokojuje uživatele

Odpovědnost by měli nést především mobilní operátoři

Společnost McAfee oznámila výsledky nového průzkumu, podle nichž se téměř tři čtvrtiny (72 %) uživatelů mobilních služeb obávají, že se jich dříve či později dotknou otázky zabezpečení těchto služeb. Obava z bezpečnostních rizik se spojuje především se stahováním multimédií, mobilními objednávkami (rezervacemi) a platbami.



Klíčová zjištění studie:

  • 86 % uživatelů se obává o bezpečnostní rizika týkající se jejich mobilního zařízení, jako je nárůst podvodných účtů, ztráta informací nebo krádež zařízení
  • Celosvětově si více než třetina (34 %) uživatelů klade otázky o obecné bezpečnosti mobilních zařízení a služeb
  • Nejméně 79 % uživatelů vědomě používá nechráněná zařízení a dalších 15 % si úrovní zabezpečení není jistých
  • Více než polovina uživatelů (59 %) předpokládá, že primární odpovědnost za zabezpečení mobilních zařízení a služeb mají operátoři

 

Míra důvěry v tradiční mobilní služby, jako je přenos hlasu a zasílání zpráv, zůstává relativně vysoká. Více než polovina respondentů (55 %) ale vyjadřuje znepokojení týkající se použití mobilních služeb pro platby a bankovní operace. Kromě toho se více než 40 % uživatelů obává stahovat multimediální soubory nebo používat mobilní telefon pro transakce typu objednávání a rezervování vstupenek. Lidé, kteří mobilní zařízení používají k surfování po Internetu, vyjadřují obavy o 80 % častěji než ti, kdo internetové služby nevyužívají. Více než 72 % uživatelů také vyjadřuje obavy ve vztahu k zabezpečení nově zaváděných mobilních služeb. Míra obav roste spolu s vyspělostí trhu.

 

Celosvětově se ohrožení viry pro mobilní platformy dotklo již více než jednoho uživatele z deseti (14 %), ať už šlo o přímý dopad nebo o incident týkající se někoho, koho respondent zná. Tato skutečnost má dopad na důvěru uživatelů; 80 % respondentů se obává možnosti, že by jejich přátelé či kolegové mohli být infikováni viry určenými pro mobilní zařízení. Dalším trendem je rozmach mobilního messagingu. Více než třetina uživatelů (38,6 %) tvrdí, že nežádoucí spam dostává tímto způsobem častěji než jednou měsíčně. V Japonsku je dokonce více než čtvrtina respondentů (26,1 %) spamu vystavena denně.

 

Ačkoliv uživatelé vyjadřují o oblast bezpečnosti rostoucí obavy, 79 % z nich vědomě používá nechráněná mobilní zařízení a dalších 15 % si úrovní zabezpečení není jistých. Téměř 60 % uživatelů se domnívá, že primární odpovědnost za zabezpečení mobilních zařízení i služeb mají operátoři. Více než polovina (56 %) respondentů soudí, že bezpečnostní funkce by měly být předinstalovány na mobilní zařízení již při prodeji a poskytovány zákazníkům zdarma.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.