Aktuality -> Hardware - 7. 8. 2024

Mobilní 5G router zpřístupní vysokorychlostní internet téměř kdekoli

Společnost TP-Link uvedla na na trh nový bezdrátový router Archer NX200 s integrovaným 5G modemem, který umožní vysokorychlostní připojení k internetu pro domácí i menší firemní sítě kdekoliv, kde je dostupný mobilní signál 5G nebo LTE. Nový model navíc podporuje technologii EasyMesh, která umožňuje vytvořit souvislou bezdrátovou mesh síť s jednotným heslem i názvem Wi-Fi bez slepých míst.



Archer NX200 podporuje standard Wi-Fi 6 a je vybaven dvoupásmovou technologií, která pracuje na frekvencích 2,4 GHz a 5 GHz. Frekvence 2,4 GHz poskytuje delší dosah signálu a rychlost 574 Mb/s, což je ideální pro základní úkoly, jako je prohlížení webu či používání e-mailu. Frekvence 5 GHz naopak nabízí vyšší rychlost 1 201 Mb/s a je vhodná pro náročnější aplikace.
Wi-Fi 6 umožňuje, že lze bezdrátově streamovat 4K videa, hrát online hry nebo provádět videohovory plynule bez sekání a zpoždění. Wi-Fi 6 také zlepšuje celkovou kapacitu sítě, a tak může být připojeno současně mnohem více zařízení, aniž by docházelo ke snížení výkonu.

TP-Link 5G

Router se k 5G nebo LTE síti připojí automaticky. Stačí k tomu běžná datová SIM karta. V místech, jako jsou chaty nebo odlehlé provozovny, kde je kabelové připojení hůře dostupné, je mobilní připojení ideální. Je navíc k dispozici okamžitě, a tak jej často využívají stánkaři či pořadatelé různých akcí. Nenápadný router o velikosti 9,9 × 9,9 × 19 cm stačí postavit na pevnou plochu a připojit jej k elektrické síti. Díky kompaktním rozměrům je možné i jeho nenápadné ukrytí.

Gigabitový port WAN/LAN umožňuje routeru Archer NX200 fungovat i v režimu tradičního bezdrátového routeru, který je kompatibilní s kabelovými, optickými a DSL modemy. Pokud jej uživatelé nastaví jako bezdrátový router, 5G/LTE připojení zafunguje jako záložní varianta internetového připojení.
 


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.