Aktuality -> IT Projekty - 16. 12. 2015

Městská karta, která funguje

IS VeraVedení Ústí nad Orlicí se rozhodlo pro vytvoření moderního nástroje, který by umožnil platbu a identifikaci majitele při využívání různých služeb ve městě. Narozdíl od mnohem známějších a velmi problematických projektů se v Ústí nad Orlicí rozhodli postupovat pragmaticky a využít již existující databáze a možností městského informačního IS VERA Radnice.



Vznikla tak funkční městská karta, která slouží občanům města Ústí nad Orlicí k platbám vstupného do rekreačních a sportovních zařízení (Krytého plaveckého bazénu, Aquaparku, na Zimní stadion atd.), k platbě v místních parkovacích automatech atd. Představuje tak „elektronickou peněženku“, kterou si občané předem nabijí a následně využívají. Mezi hlavní výhody patří slevy a bonusy, které uživatelům poskytují jednotlivá zařízení. Zároveň občanům odpadají starosti o nošení dalších průkazů, vstupenek a hotovosti.

Za projekt pak město v roce 2014 získalo „Speciální ocenění v kategorii projekty měst, městských částí“ v soutěži eGovernment The Best, která se věnuje zviditelnění nejzajímavějších projektů elektronizace veřejné správy.

Na jaře roku 2015 se poté obrátil Ing. Jiří Čajka, vedoucí oddělení informatiky Ústí nad Orlicí, na společnost VERA s návrhem na rozšíření možností městské karty napojením na registr obyvatel. Registr obyvatel totiž splňoval nároky na jednoznačnou identifikaci obyvatele a zároveň bylo zajištěno, že celý systém městské karty bude využívat jedinou databázi a nebude docházet k tříštění údajů. Dílčí obslužné aplikace navíc mají přístup jen k odpovídajícím datům a je zabezpečeno, že se k osobním údajům nedostanou neoprávněné osoby. Úřad si zároveň zajistil, že ztotožnění osob bude provádět oprávněný pracovník úřadu.

Řešení identifikace bylo realizováno v relativně velmi krátké době a od června 2015 tak má město možnost kartu personalizovat a využít ji tak například pro identifikaci přístupu do sběrného dvora včetně evidence množství uložených odpadů. Rozšířili se mu tak možnosti využití tohoto moderního a užitečného nástroje.


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.