facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 17. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Menší firmy podceňují slabá hesla uživatelů a jejich školení v kyberbezpečnosti

Společnost Zebra Systems provedla průzkumu mezi svými MSP partnery, ze kterého vyplynulo, že menší podniky nejvíce podceňují oblast správy hesel a školení uživatelů na kybernetickou bezpečnost. S ohledem na zvýšené aktivity hackerů v poslední době by ale měly tomuto tématu věnovat speciální pozornost a prověřit u svých poskytovatelů MSP služeb možnosti jejich zajištění.



Fakt, že slabá hesla jsou jedním z hlavních bezpečnostních problémů SMB firem, potvrzuje drtivá většina oslovených partnerů. Může to být jedním z důsledků toho, že firmy se dnes věnují přesunu jiných oblastí bezpečnosti do služeb jako např. zálohování a ochrany e-mailů a nemají kapacitu řešit např. právě správu hesel. Přitom na úrovni MSP poskytovatelů existují silné nástroje, které nabízejí organizacím vysokou úroveň bezpečnosti a zároveň komfort v přístupu do podnikových systémů.

Nejzajímavější údaje z průzkumu mezi MSP partnery společnosti Zebra Systems:

  • V oblasti kybernetické bezpečnosti podceňují zákazníci nejvíce slabá hesla (95 %), školení uživatelů (73 %), nezabezpečené e-maily (36 %), nechráněné sítě (32 %) a neaktualizované aplikace (32 %)
  • Do SaaS služeb přesouvají především zálohování (65 %), ochranu e-mailů (60 %), s odstupem pak ochranu koncových bodů (15 %)
  • V oblasti řízených služeb poskytují MSP poskytovatelé především služby správy serverů (76 %), kompletní správu IT (76 %), monitoring a správu sítí (67 %), správu koncových zařízení (62 %) a správu e-mailů (61 %)

„Naši partneři čím dál častěji aplikují model layered security spočívající v postupném přidávání bezpečnostních vrstev,“ uvedl Ondřej Šabata, specialista na řešení N-able ve společnosti Zebra Systems. „Takže jakmile vyřeší zálohovací, e-mailové či další výzvy u svých zákazníků, není problém rozšířit ochranu třeba i na správu hesel.“


 
  

- Inzerce -

Reklamní letáky – 8 tipů, jak vytvořit ty nejlepší

reklamní letákySoustředíte celý svůj marketingový rozpočet do online reklamy a sociálních sítí? Pak možná stojí za to, zamyslet se nad tím, jestli se alespoň částečně nevrátit i k tištěné propagaci. A to například ve formě reklamních letáků.

  

- Inzerce -

Profesionální kamery pro vzdělávání budoucnosti

AK-HC3900Panasonic poskytuje špičkové technologie pro studenty mediální a televizní produkce, které pomáhají rozvíjet jejich potenciál a zdokonalit jejich dovednosti a znalosti o produkčních technikách v praxi.