facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 18. 6. 2015

Master otevřel v Brně nové datové sály

Český provozovatel datacenter, společnost Master Internet, otevřel v Brně nové datové sály o rozloze téměř 400 m2. Jeden z nich je určený pro housing zákaznických serverů nebo celých racků a je chlazen klasicky. Jde o sál s kapacitou téměř sedmi desítek rackových skříní. Druhý z nových sálů o kapacitě více než čtyř desítek racků je koncipován jako vysokoteplotní a využívá úspornou technologii chlazení prostřednictvím takzvaného přímého freecoolingu. Jeho princip spočívá v přivádění chladného čerstvého vzduchu z venkovního prostředí přes dvoustupňovou filtraci přímo do zdvojené podlahy datového sálu. Klasická klimatizace zde slouží jen jako doplňkový systém chlazení. Je přitom předpoklad, že v našich klimatických podmínkách by měl freecooling zajistit dostatečné chlazení datového centra po většinu roku.



Do vysokoteplotního sálu bylo samozřejmě třeba umístit odpovídající technologie (servery, síťové prvky a systémy ukládání dat), které jsou na provoz při vyšších teplotách připraveny. V teplých uličkách datacentra je totiž aktuálně udržována teplota 29 °C. V Masteru vsadili výhradně na produkty Dell Fresh Air 2.0, které chlazení prostřednictvím takzvaného přímého freecoolingu umožňují. Použité komponenty jsou konstruovány na provoz při teplotě až 40 °C a krátkodobě snesou i 45 °C.

 

 

Z pohledu síťové infrastruktury jsou oba nové sály postaveny na ethernet fabric architektuře L3 leaf-spine a disponují standardem 40 Gb Ethernet. Na vstupu nového ethernet fabricu jsou zapojena i zařízení Radware DefensePro pro ochranu před síťovými útoky založené na behaviorální analýze dat. Administrátoři Master Internet také nově nasadili a testují software Intel Datacenter Manager a Dell OpenManage Power Center pro monitoring a řízení energetické politiky datového centra.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.