- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (34)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Manažeři nevěří kvalitě vlastních dat
Důležitost analýzy dat v obchodu narůstá. Zaujímá klíčové postavení v rozhodovacích procesech mnoha firem. Jenže dle aktuálního průzkumu společností MIT SMR Connections a SAS, si pouze 43 % manažerů myslí, že má přesná čísla, aby mohlo učinit správné rozhodnutí.


Přes tři čtvrtiny dotazovaných firem přiznalo, že má oproti minulosti díky pokračující digitalizaci podniku k dispozici větší objem dat, se kterým může pracovat. Nicméně jen 43 % firem se domnívá, že má při rozhodování k dispozici správné údaje, jimiž se může řídit. Pouhá desetina společností vždy důvěřuje číslům, která mají k dispozici od svých analytiků, a dalších zhruba 40 % jim věří jen někdy.
Průzkum také zjišťoval, jaké metody jednotlivé společnosti využívají pro analýzu dat. Pouze 15 % respondentů pracuje s pokročilými analytickými nástroji. Ani ne každý desátý pak využívá automatizovanou analýzu a jen sedm procent vsází na umělou inteligenci a machine learning. Průzkumu si přitom zúčastnilo 2 413 respondentů, přičemž 70 % z nich mělo zastávalo pozici člena vedení společnosti, ředitele či člena představenstva.
Co z výsledků průzkumu vyplývá – firmy mají ohromné množství dat, které každým rokem narůstá, ale s údaji neumějí pracovat a správně je analyzovat, aby z nich mohly jakkoliv profitovat. Jediná cesta, jak to mohou změnit, je investovat do správy a zabezpečení dat. To je prvním krokem na cestě k budování důvěry ve shromažďované údaje.
Pokud je splněn první předpoklad, tedy zabezpečení údajů, pak přichází na řadu lepší analytické metody zpracování dat. Firmy by měly proškolit své zaměstnance a získat případně odborníky zvenčí, kteří umějí data správně interpretovat a také ovládají nové technologie, mezi něž patří i umělá inteligence. Díky tomu mohou společnosti získat správná data, kterým mohou důvěřovat a řídit se jimi při svých rozhodnutích, jež ovlivní jejich budoucnost a pomohou jim lépe se orientovat v přáních jejich zákazníků.
Formulář pro přidání akce