facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 9. 7. 2019

Manažeři nevěří kvalitě vlastních dat

kvalita datDůležitost analýzy dat v obchodu narůstá. Zaujímá klíčové postavení v rozhodovacích procesech mnoha firem. Jenže dle aktuálního průzkumu společností MIT SMR Connections a SAS, si pouze 43 % manažerů myslí, že má přesná čísla, aby mohlo učinit správné rozhodnutí.



Přes tři čtvrtiny dotazovaných firem přiznalo, že má oproti minulosti díky pokračující digitalizaci podniku k dispozici větší objem dat, se kterým může pracovat. Nicméně jen 43 % firem se domnívá, že má při rozhodování k dispozici správné údaje, jimiž se může řídit. Pouhá desetina společností vždy důvěřuje číslům, která mají k dispozici od svých analytiků, a dalších zhruba 40 % jim věří jen někdy.

Průzkum také zjišťoval, jaké metody jednotlivé společnosti využívají pro analýzu dat. Pouze 15 % respondentů pracuje s pokročilými analytickými nástroji. Ani ne každý desátý pak využívá automatizovanou analýzu a jen sedm procent vsází na umělou inteligenci a machine learning. Průzkumu si přitom zúčastnilo 2 413 respondentů, přičemž 70 % z nich mělo zastávalo pozici člena vedení společnosti, ředitele či člena představenstva.

Co z výsledků průzkumu vyplývá – firmy mají ohromné množství dat, které každým rokem narůstá, ale s údaji neumějí pracovat a správně je analyzovat, aby z nich mohly jakkoliv profitovat. Jediná cesta, jak to mohou změnit, je investovat do správy a zabezpečení dat. To je prvním krokem na cestě k budování důvěry ve shromažďované údaje.

Pokud je splněn první předpoklad, tedy zabezpečení údajů, pak přichází na řadu lepší analytické metody zpracování dat. Firmy by měly proškolit své zaměstnance a získat případně odborníky zvenčí, kteří umějí data správně interpretovat a také ovládají nové technologie, mezi něž patří i umělá inteligence. Díky tomu mohou společnosti získat správná data, kterým mohou důvěřovat a řídit se jimi při svých rozhodnutích, jež ovlivní jejich budoucnost a pomohou jim lépe se orientovat v přáních jejich zákazníků.


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.