facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 5. 12. 2018

Máme rádi notebooky

Acer ChromebookPrůzkum společnosti Microsoft zaznamenal zvýšený zájem o nákup nových notebooků na českém i slovenském trhu. 85 % českých respondentů v nedávné době obnovilo svůj notebook nebo plánuje zakoupit nový. V posledních dvou letech si nový notebook pořídilo 34 % českých uživatelů a více než polovina oslovených uživatelů jej plánuje zakoupit do dvou let. Domácnosti si pořizují i druhé notebooky do rodiny.



Zájem o notebooky mezi českou populací neustále roste. Aktuálně již vlastní notebook 86 % domácností. Výzkum nákupního chování uživatelů také potvrdil, že 34 % oslovených zakoupilo nový notebook v posledních dvou letech a zájem o koupi notebooku se stále zvyšuje. Dokonce více než polovina uživatelů plánuje koupi nového notebooku nejpozději do dvou let. Nejen odborníci na moderní technologie a prodejci tento trend vítají. Vývoj technologií jde neustále kupředu a nový notebook přináší uživatelům nejen větší produktivitu, ale také flexibilitu, zajímavější design i lepší zabezpečení dat.
 

Acer Chromebook

Optimálním notebookem pro většinu domácích uživatelů je moderní chromebook. Jejich nabídka je na českém trhu bohužel velmi malá, přesto i u nás koupíte špičkové notebooky s operačním systémem Chrome OS, jako je např. Acer Chromebook Spin 15, který je velice svižný, tichý, bezpečný a jednoduchý na ovládání. Nebo levnější Acer Chromebook 15 bez dotykové obrazovky.

Jak Češi nakupují notebooky?

Češi rádi nakupují notebooky z pohodlí svého domova. Až 58 % uživatelů zakoupilo notebook v posledních dvou letech právě v e-shopech. Výběr vhodného notebooku není jednoduchou záležitostí, neboť každý uživatel má jiné a zcela individuální požadavky. Čechům obvykle trvá nákup 2,8 týdne. Ženy dle výzkumu vybírají vhodný notebook delší dobu než muži. Taktéž lidé, pro které jsou IT technologie koníčkem, hledají správný notebook déle z důvodu vyšších požadavků. Hlavním kritériem pro výběr notebooku již nejsou pouze technické parametry, cena nebo operační systém. Stále více uživatelů klade důraz také na design, váhu nebo velikost notebooku.

Kdo notebooky nakupuje?

Z výzkumu vyplývá, že nový notebook plánují nakoupit v nejbližší době převážně mladí lidé ve věku 18 až 29 let, dále IT nadšenci nebo osoby s vyšším vzděláním. Může za to skutečnost, že velká část domácností již nějaký notebook má a jeho výměnu plánují z velké části osoby se zájem o inovativní technologie. Poptávka roste i u rodin s dětmi a Češi nakupují druhé notebooky do rodiny.  Příjem domácnosti nemá na nákupní rozhodnutí zásadní vliv. Významný podíl kupujících tvoří i domácnosti s příjmem do 20 tis. Kč měsíčně, což ukazuje, že notebooky se stávají pro české uživatele dostupnější a běžnou pomůckou. Aktuálně zvyšují poptávku po noteboocích předvánoční i jiné slevy, neboť se notebook stává oblíbeným vánočním dárkem, a to nejen pro studenty a děti.

On-line průzkum se uskutečnil v červenci 2018 na reprezentativním vzorku více než 1 500 respondentů z ČR a SR ve věku od 18 do 65 let a pro společnost Microsoft ho zpracovala agentura GfK.


 
  

- PR -

Synology ActiveProtect

Integrované řešení pro správu a ochranu podnikových dat


ActiveProtect je nová řada zařízení a integrované řešení pro správu a ochranu podnikových dat, které společnost Synology uvedla na trh v úvodu letošního roku. ActiveProtect integruje podnikový zálohovací software, server a úložiště záloh do jednoho řešení, což výrazně zjednodušuje správu a ochranu dat.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.