Aktuality -> Analýzy - 29. 7. 2005

Malé a střední firmy utrácejí 60% rozpočtu na IT za infrastrukturu

Malé a střední firmy (s výnosy do 1 miliardy USD) utrácejí 53-60% rozpočtu IT na infrastrukturu (datová centra, hlasové a datové sítě, desktopy a help desk). Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu specializované divize Gartner – IT Benchmark Service. Firmy s výnosem nad 1 miliardu USD průměrně vydávají na infrastrukturu méně než 50% rozpočtu. Firmy s výnosy do 1 miliardy USD, mediální společnosti a IT firmy vydávají na IT nejvíce procent z výnosů. Bankovnictví a finanční služby sice většinou utrácejí nejvíce, ale v letošním hodnocení se umístily na 6. a 4. místě. Energetické společnosti a firmy vyrábějící spotřební zboží s výnosy do 1 miliardy USD obsadily poslední místa.

IT Benchmark Service Gartner zkoumá firmy z více než 30 zemí ve více než 20 průmyslových odvětvích. Gartner nabízí celosvětový IT Benchmark Service a IT Benchmark report, který představuje nejsrozumitelnější a nejuznávanější zdroj informací o výdajích na IT a měření výkonu pro dané odvětví. Databáze již obsahuje výsledky 10 000 firem. Letošní zpráva za období 2004-2005 nabízí výsledky průzkumu ve více než 1900 podnicích.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.