- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Mailkit varuje před dramatickým nárůstem falešných kliknutí, které zkreslují e-mailové kampaně
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí. Jde o situace, kdy e-maily otevírají automatizované systémy nikoliv skuteční příjemci. Tento fenomén významně zkresluje statistiky úspěšnosti e-mailových kampaní, což může být zvláště problematické během nadcházející nákupní sezóny.


"Detekujeme nyní dvojnásobek falešných kliknutí oproti začátku roku. To může vést k mylným interpretacím úspěšnosti kampaní a neefektivním marketingovým rozhodnutím, což je zvláště nebezpečné v období Black Friday a vánočních výprodejů," varuje Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit a dodává: “Nejvýraznější vzestup jsme zaznamenali v druhém týdnu října, což je způsobeno zintenzivněním kontrol příchozí pošty ze strany provozovatele e-mailových schránek Seznam.cz.”
Falešná kliknutí se řadí k tzv. non-human interactions, které jsou součástí kontrolních mechanismů e-mailových služeb. Jejich významným přispěvatelem jsou bezpečnostní funkce některých zařízení, zejména produktů společnosti Apple. Tyto funkce automaticky stahují e-mailový obsah na pozadí, což systém vyhodnocuje jako otevření zprávy, ačkoli uživatel s ní ve skutečnosti nijak neinteragoval.
Jakub Olexa předpovídá, že v zájmu zvýšení kybernetické bezpečnosti budou podobné ochranné mechanismy v blízké budoucnosti implementovat i další výrobci elektronických zařízení a poskytovatelé služeb.
"Obchodníci a marketéři by měli být mimořádně obezřetní při interpretaci dat o úspěšnosti svých kampaní v nadcházejícím období. Falešně vysoká čísla otevření mohou vést k přecenění zájmu zákazníků a nesprávnému nasměrování marketingových rozpočtů," varuje Olexa.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |