Aktuality -> Analýzy - 18. 10. 2024

Mailkit varuje před dramatickým nárůstem falešných kliknutí, které zkreslují e-mailové kampaně

V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí. Jde o situace, kdy e-maily otevírají automatizované systémy nikoliv skuteční příjemci. Tento fenomén významně zkresluje statistiky úspěšnosti e-mailových kampaní, což může být zvláště problematické během nadcházející nákupní sezóny.



"Detekujeme nyní dvojnásobek falešných kliknutí oproti začátku roku. To může vést k mylným interpretacím úspěšnosti kampaní a neefektivním marketingovým rozhodnutím, což je zvláště nebezpečné v období Black Friday a vánočních výprodejů," varuje Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit a dodává: “Nejvýraznější vzestup jsme zaznamenali v druhém týdnu října, což je způsobeno zintenzivněním kontrol příchozí pošty ze strany provozovatele e-mailových schránek Seznam.cz.”

Falešná kliknutí se řadí k tzv. non-human interactions, které jsou součástí kontrolních mechanismů e-mailových služeb. Jejich významným přispěvatelem jsou bezpečnostní funkce některých zařízení, zejména produktů společnosti Apple. Tyto funkce automaticky stahují e-mailový obsah na pozadí, což systém vyhodnocuje jako otevření zprávy, ačkoli uživatel s ní ve skutečnosti nijak neinteragoval.

Jakub Olexa předpovídá, že v zájmu zvýšení kybernetické bezpečnosti budou podobné ochranné mechanismy v blízké budoucnosti implementovat i další výrobci elektronických zařízení a poskytovatelé služeb.

"Obchodníci a marketéři by měli být mimořádně obezřetní při interpretaci dat o úspěšnosti svých kampaní v nadcházejícím období. Falešně vysoká čísla otevření mohou vést k přecenění zájmu zákazníků a nesprávnému nasměrování marketingových rozpočtů," varuje Olexa.
 


 
  

- PR -

ERP systémy dnes musí umět víc:

Přizpůsobivost a otevřenost jsou klíčové


Při implementaci ERP systémů se obecně doporučuje, aby se zákazníci alespoň v počáteční fázi drželi standardních, již existujících funkcionalit a konfigurace systému. Existuje však jeden podstatný faktor, který nelze přehlédnout. Přestože mezi podniky najdeme mnoho podobností, každý má svá specifika – vlastní procesy, organizační strukturu, reporting a také přístup k řízení podniku. Z toho vyplývají rozdílné požadavky na ERP systém. Kdo by dnes chtěl podnikový systém, který je uzavřený, obtížně přizpůsobitelný a málo flexibilní, pokud jde o integrace, měnící se potřeby podniku nebo dynamiku trhu?

  

- PR -

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby


Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, propojování a vyhodnocování dat ze senzorů strojů. To, co poněkud vázne, je využití výsledků vyhodnocení těchto dat při operativním řízení výroby. Zde uvedený příklad poodkrývá cestu, kterou musela ujít středně velká výrobní společnost zabývající se výrobou konstrukčních plastů.