Logica spouští řešení IBRA

Řešení umožní finančním institucím splnit legislativní požadavky

Společnost Logica představila řešení IBRA (Insurance and Banking Reporting Architecture – architektura pro reporting bank a pojišťoven). Toto řešení umožňuje finančním institucím splnit legislativní požadavky spojené s reportingem, a to na všech trzích, kde tyto instituce působí. Architektura řešení IBRA pomůže finančním institucím vyhovět konkrétním požadavkům na reporting, ať už jde o globální požadavky, standardy EU nebo právní normy specifické pro danou zemi. Architektura IBRA byla vyvinuta tak, aby primárně umožňovala soulad s pravidly platnými po celém světě a systém se dal současně konfigurovat s ohledem na nové předpisy, jako je norma BASEL III nebo požadavky EBA (European Banking Authority).



Řešení IBRA lze integrovat se stávajícími podnikovými systémy, což by mělo zjednodušit proces migrace. Může být nasazeno jako samostatné řešení, v podobě ASP nebo i SaaS (tj. v různých variantách softwaru jako služby). S jeho pomocí mohou finanční instituce zkrátit čas potřebný k vypracování reportů i pružněji reagovat na změny legislativních požadavků. Odborníci společnosti Logica mohou systém nakonfigurovat tak, aby nevyžadoval neustálé zásahy ze strany IT oddělení zákazníka, což snižuje náklady na údržbu IT. Systém umožňuje přecházet mezi zprávou pro regulační instituce a podkladovými daty, a zajistit tak, aby instituce dokázala jednoduše zodpovědět a vyřešit eventuální další dotazy či námitky regulačních orgánů.

 

Funkčnost systému zahrnuje také automatizované workflow s inteligentními funkcemi pro zpracování výjimek. Řešení IBRA je vysoce škálovatelné a denně dokáže zpracovat až 100 milionů transakcí. V rámci jedné instalace lze vedle sebe spustit více verzí zprávy pro regulační orgány, takže finanční instituce mohou snadno převádět starší zprávy do novějších „formátů“, a připravit se tak s předstihem na změny regulačních požadavků.


 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.