facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 10. 7. 2018

Lidé jsou připraveni poslouchat v práci umělou inteligenci

umělá inteligenceAmeričané jsou v přijetí některých moderních technologií mnohem dál než Evropané. Jsou například v mnohem větší míře zvyklí používat různé hlasové asistenty s prvky umělé inteligence. Proto je logické, že se ani v práci nebrání poslouchat umělou inteligenci, jak dokládá studie „AI at Work“ společnosti Oracle, která byla provedena mezi vedoucími pracovníky z oddělení lidských zdrojů (HR) i mezi samotnými zaměstnanci. Do studie se zapojilo celkem 1 320 respondentů z amerických organizací všech velikostí působících v různých oborech a 93 % zaměstnanců uvedlo, že nemají žádný problém přijímat pokyny od automatizovaných systémů umělé inteligence.



Analýza AI at Work ukazuje, že lidé jsou připraveni přijímat v rámci práce pokyny od „robotů“. Podle výsledků studie lidé chápou přínosy umělé inteligence (AI), ovšem samotné podniky nedělají dost pro to, aby AI nasazovaly a zaměstnancům pomohly nové technologie přijmout. Zaměstnanci se bojí, že o práci přijdou nikoliv kvůli AI, ale kvůli jejímu ignorování. Studie totiž ukázala velké rozdíly mezi tím, jak lidé používají umělou inteligence pro své vlastní potřeby a jak v rámci svého zaměstnání. Zatímco 70 % respondentů umělou inteligence nějak využívá v osobním životě, v zaměstnání je to už jen 24 %. Přitom celých 93 % zaměstnanců uvedlo, že nemají žádný problém přijímat pokyny od automatizovaných systémů umělé inteligence.

Všichni respondenti průzkumu souhlasili s názorem, že umělá inteligenci bude mít na jejich organizaci pozitivní dopad. Šéfové HR i zaměstnanci spatřují hlavní přínos ve zvýšení produktivity. Pro další 3 roky účastníci průzkumu uvádějí také následující výhody AI:

  • Podle zaměstnanců AI zvýší efektivitu provozu (59 %), umožní rychlejší rozhodování (50 %), významně sníží náklady (45 %), zlepší jak zákaznickou zkušenost (40 %), tak i zaměstnaneckou zkušenost 37 %.
  • Vedoucí lidských zdrojů věří, že AI vylepší vzdělávání a rozvoj (27 %), řízení výkonnosti podniku (performance management, 26 %), odměňování a mzdy (18 %), nábor zaměstnanců a řízení zaměstnaneckých výhod (13 %).

Navzdory jasnému potenciálu AI pro zvýšení výkonnosti podniku se však obě skupiny respondentů průzkumu domnívají, že organizace nedělají dost pro to, aby zaměstnance na nástup umělé inteligence připravily. Dotazovaní identifikovali i několik dalších překážek, které zpomalují nasazování AI:

  • Téměř všichni šéfové HR se obávají, že se nedokáží přizpůsobit rychlému přijetí AI, ani (což je ještě horší) nejsou oprávněni v rámci organizace řešit nedostatek kvalifikace ve vztahu k AI.
  • Více než polovina zaměstnanců (51 %) se rovněž obává, že s rychlým přijetím AI nedokáží držet krok. 71 % se domnívá, že znalosti a dovednosti vztahující se k umělé inteligenci budou v příštích 3 letech důležité, 72 % respondentů z oblasti lidských zdrojů ale přiznává, že jejich organizace nemá pro AI žádné školicí programy.
  • Jako hlavní překážky pro nasazení AI v podniku obě skupiny respondentů vnímají náklady (74 %), riziko selhání technologie (69 %) a bezpečnostní rizika (56 %).

 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.