CANON CZ
facebook
Aktuality -> Analýzy - 10. 7. 2018 14:41

Lidé jsou připraveni poslouchat v práci umělou inteligenci

umělá inteligenceAmeričané jsou v přijetí některých moderních technologií mnohem dál než Evropané. Jsou například v mnohem větší míře zvyklí používat různé hlasové asistenty s prvky umělé inteligence. Proto je logické, že se ani v práci nebrání poslouchat umělou inteligenci, jak dokládá studie „AI at Work“ společnosti Oracle, která byla provedena mezi vedoucími pracovníky z oddělení lidských zdrojů (HR) i mezi samotnými zaměstnanci. Do studie se zapojilo celkem 1 320 respondentů z amerických organizací všech velikostí působících v různých oborech a 93 % zaměstnanců uvedlo, že nemají žádný problém přijímat pokyny od automatizovaných systémů umělé inteligence.


Canon

Analýza AI at Work ukazuje, že lidé jsou připraveni přijímat v rámci práce pokyny od „robotů“. Podle výsledků studie lidé chápou přínosy umělé inteligence (AI), ovšem samotné podniky nedělají dost pro to, aby AI nasazovaly a zaměstnancům pomohly nové technologie přijmout. Zaměstnanci se bojí, že o práci přijdou nikoliv kvůli AI, ale kvůli jejímu ignorování. Studie totiž ukázala velké rozdíly mezi tím, jak lidé používají umělou inteligence pro své vlastní potřeby a jak v rámci svého zaměstnání. Zatímco 70 % respondentů umělou inteligence nějak využívá v osobním životě, v zaměstnání je to už jen 24 %. Přitom celých 93 % zaměstnanců uvedlo, že nemají žádný problém přijímat pokyny od automatizovaných systémů umělé inteligence.

Všichni respondenti průzkumu souhlasili s názorem, že umělá inteligenci bude mít na jejich organizaci pozitivní dopad. Šéfové HR i zaměstnanci spatřují hlavní přínos ve zvýšení produktivity. Pro další 3 roky účastníci průzkumu uvádějí také následující výhody AI:

  • Podle zaměstnanců AI zvýší efektivitu provozu (59 %), umožní rychlejší rozhodování (50 %), významně sníží náklady (45 %), zlepší jak zákaznickou zkušenost (40 %), tak i zaměstnaneckou zkušenost 37 %.
  • Vedoucí lidských zdrojů věří, že AI vylepší vzdělávání a rozvoj (27 %), řízení výkonnosti podniku (performance management, 26 %), odměňování a mzdy (18 %), nábor zaměstnanců a řízení zaměstnaneckých výhod (13 %).

Navzdory jasnému potenciálu AI pro zvýšení výkonnosti podniku se však obě skupiny respondentů průzkumu domnívají, že organizace nedělají dost pro to, aby zaměstnance na nástup umělé inteligence připravily. Dotazovaní identifikovali i několik dalších překážek, které zpomalují nasazování AI:

  • Téměř všichni šéfové HR se obávají, že se nedokáží přizpůsobit rychlému přijetí AI, ani (což je ještě horší) nejsou oprávněni v rámci organizace řešit nedostatek kvalifikace ve vztahu k AI.
  • Více než polovina zaměstnanců (51 %) se rovněž obává, že s rychlým přijetím AI nedokáží držet krok. 71 % se domnívá, že znalosti a dovednosti vztahující se k umělé inteligenci budou v příštích 3 letech důležité, 72 % respondentů z oblasti lidských zdrojů ale přiznává, že jejich organizace nemá pro AI žádné školicí programy.
  • Jako hlavní překážky pro nasazení AI v podniku obě skupiny respondentů vnímají náklady (74 %), riziko selhání technologie (69 %) a bezpečnostní rizika (56 %).

 
  

- Inzerce -

Chcete posílit kondici vašeho firemního týmu?

OnlioPak navštivte 21. listopadu společnou konferenci firem Onlio a Atlassian. Na konferenci se dozvíte, jak využít nejen Atlassian software při vytváření, řízení, vývoji i dodávce svých produktů – chytřeji a rychleji.

  

- Inzerce -

Vision ERP ve službách nejmodernějších technologií společnosti 3D Tech

VisionOndřejovská společnost 3D Tech spol. s r.o., která je průkopníkem 3D tisku v České republice, implementovala komplexní systém Vision ERP v letošním roce. Většinu specifických potřeb firmy včetně zakázkové výroby se podařilo pokrýt standardními funkcemi systému, díky tomu bylo nasazení softwaru rychlé a jeho přínosy se brzy projevily.

Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
Onlio
RSS kanál