Aktuality -> IT Projekty - 12. 10. 2016

L’Oréal si pochvaluje úspory dosažené harmonizací implementace EDI

L’Oréal, logistikaSpolečnost L’Oréal, která patří mezi nejvýznamnější značky v oboru kosmetiky, se letos rozhodla sjednotit veškerou elektronickou výměnu dokladů a po Čechách a Slovensku sladit EDI komunikaci také s maďarskou dceřinou společností. Harmonizace všech vstupních a výstupních formátů z podnikového systému SAP přinesla jak finanční úspory, tak především snížení pracnosti zpracování dokladů vlastními zaměstnanci.



Společnost L’Oréal má s využíváním elektronické výměny dokladů EDI bohaté zkušenosti, což je vzhledem k šíři sortimentu a zákaznického portfolia logickou nutností. Řešení Orion EDI od společnosti CCV Informační systémy proto využívá v ČR a na Slovensku již od roku 2006, kdy nahradilo služby předchozího EDI providera, společnosti Telefónica O2.

Maďarská dceřiná společnost měla do letošního roku jiného EDI poskytovatele, který sice komunikoval ve všeobecně akceptovaném standardu UN/EDIFACT, ale konverze z/do podnikového systému SAP a jeho vnitřního formátu IDoc už zůstávala na pracovnících L’Oréalu. „Tyto úpravy generovaly nemalé náklady a časté zdržování požadavků na komunikaci od našich důležitých zákazníků,“ komentuje původní stav Oldřich Pola, Data WHS manager ve společnosti L’Oréal. Navíc Maďarsko zaostávalo jak co do rozsahu EDI komunikace, která zde tvořila pouze 20 % objemu dokladů, tak i portfolia využívaných typů zpráv, které zahrnovaly jenom objednávku ORDERS. Proto bylo rozhodnuto o rozšíření implementace řešení Orion EDI i pro Maďarsko.

Proces přechodu maďarské pobočky na řešení Orion EDI od CCV Informační systémy byl zahájen na počátku roku 2016. Zákazníci byli nejprve roztříděni podle důležitosti z hlediska obratu a množství dokladů, a následně postupně přepojováni na nový systém. To bylo záměrem společnosti L’Oréal a vyžádanou pojistkou, aby se v případě jakýchkoliv nejasností nekumulovalo více problémů najednou. Přepojení však proběhlo zcela hladce a projekt byl během 3 měsíců zdárně dokončen. Na konci tohoto období si již L’Oréal vyměňoval elektronické doklady s využitím konsolidačního centra Orion se všemi maďarskými zákazníky, jako jsou DM, Metro, SPAR, Tesco, Auchan, Rossmann či Müller Drogéria a další.

„Sjednocením vysokého objemu přenášených a konvertovaných dokladů jsme nejen ušetřili stovky tisíc forintů ročně, ale změna byla pozitivně přijata také samotnými uživateli z obchodu a klientského servisu, kteří získali lepší přehled nad doklady,“ vysvětluje Oldřich Pola.

L’Oréal se také zbavil starosti o konverze dokladů do podnikového systému, které jsou nyní řešeny automaticky a umožnil rozšíření portfolia používaných zpráv o elektronický dodací list DESADV a elektronickou fakturu INVOIC s maďarskými zákazníky, kteří jejich zavedení již dříve požadovali.


 
  

- PR -

AI není jen chatbot: Tovek mění dokumenty na znalosti

Umělá inteligence se stala součástí každodenní reality a většina firem dnes tvrdí, že ji nějakým způsobem využívá. Často ale jde jen o chatovací asistenty postavené na velkých jazykových modelech typu ChatGPT, Gemini, Copilot či LLaMA. Ty jsou trénovány především na otevřených datech z internetu. Tovek jde jinou cestou – zaměřuje se na to, jak AI pomůže firmám a institucím vytěžit maximum z jejich vlastních interních dat.

  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.