facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 9. 12. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Kvůli nedostatku dovedností dosáhne pouze třetina firem migrací do cloudu očekávané přínosy

AccentureVětšina společností se stále snaží pochopit, jak plně zhodnotit své investice do cloudu, říká nový průzkum společnosti Accenture. Podle něj se pouze 37 % firem domnívá, že plně dosáhli toho, co očekávali od investic do cloudových technologií.



K takovým závěrům došla nejnovější zpráva „Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximizing Cloud Value“, která shrnuje výsledky průzkumu, který společnost Accenture provedla u 750 vedoucích obchodních a IT odborníků z velkých podniků v 11 průmyslových odvětvích a 17 zemích.

Nearly two-thirds of companies aren't achieving the expected benefits of the cloud

Pouze 45 % respondentů z řad vedoucích obchodu a IT uvedlo, že, že jsou velmi spokojeni s přínosy cloudu. O tom, že jejich migrace do cloudu přinese očekávanou hodnotu v předpokládaném čase, je přesvědčeno 29 % z odpovídajících.

„Transformace založená na cloudu nabízí firmám ideální cestu k redefinici jejich podnikání. Ale ve skutečnosti nedokáže mnoho společností uvolnit plný potenciál cloudových technologií. Naše nejnovější zpráva poukazuje na překvapivě malý pokrok ve využití přínosů cloudových technologií v posledních dvou letech. Aby firmy v době covidu uspěly v konkurenci, měly by implementovat tzv. cloud-first strategii, v rámci které každý prvek jejich činnosti využije přednosti cloudu, a to neprodleně,“ říká Karthik Narain, člen vedení Accenture.

Zpráva také zdůrazňuje, že firmy, které se v oblasti cloudu angažovaly více, mají výrazně lepší výsledky. Z vysoce angažovaných hlásí 46 % plné dosažení výhod, které jim cloud měl přinést, z méně angažovaných dosáhlo kýžených výsledků 36 % a u poslední nejméně zainteresované skupiny je to 28 %.

„Firmy chápou, že s cloudovými technologiemi a službami získávají nejen rychlost a agilitu pro řešení svých byznysových výzev, ale že jim také pomáhají realizovat transformační změny přinášející nové příležitosti a hodnoty,“ říká Martin Trčka z Accenture ČR. „Podle zprávy 80% výkonných manažerů nyní pohlíží na cloud jako na prostředek pro zmírnění nejistoty a snižování rizik. Navíc 87 % manažerů vnímá cloud jako důležitou součást jejich strategie k dosažení firemních cílů udržitelnosti.“

Průzkum se zaměřil také na to, co může firmy brzdit v řízení cloudové agendy a bránit jim dosažení cílů. Jako nejčastější překážku (v 54 %) uváděli CEO „nedostatek dovedností“. Z pohledu všech respondentů dominovala „bezpečnost a compliance rizika“ (46 %), následované problémy, „legacy infrastruktura a roztříštěnost aplikací“ a „nesoulad mezi IT a byznysem“ (oba 40 %). Tyto výsledky ukazují, že generální ředitelé mají výrazně odlišné dojmy z přínosů a nástrah cloudu než výkonní manažeři a další lidé s rozhodovací pravomocí. 54 % generálních ředitelů je naprosto přesvědčeno o schopnosti jejich organizací těžit z cloudových iniciativ očekávané hodnoty v očekávaném čase (oproti 34 % CIO a 28 % CFO).

„Z našeho průzkumu vyplývá, že úspěšně dotažené cloudové migrace, přinášející skutečné byznysové výhody, jsou velmi komplexními programy. Dobrou zprávou je, že pokud je tento projekt zaštítěn rigorózní, na výsledky orientovanou a na míru ušitou cloudovou strategií, podpořen partnerstvím s cloudovými experty a pokud dokáže adresovat i netechnologické výzvy adopce cloudových technologií (např. zvyšování kvalifikace vlastních zaměstnanců), pak organizace dosáhne požadovaných cílů a návratnosti investice samotné.“ dodává Martin Trčka.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.