facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 11. 10. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

KPMG Data Festival 2023 ukázal, že zájem o datovou analytiku stále roste

Letošní ročník KPMG Data Festivalu proběhl v pátek 6. října 2023 a jeho porovnání s loňskými čísly jasně ukázalo, že zájem o datovou analytiku se v českých firmách neustále zvyšuje. Na akci se podílelo 43 společností, které si připravily 51 přednášek a workshopů. Celý program se nesl ve znamení sloganu: „Tajemství datového podsvětí.“



Celodenní akce pro datové nadšence se tradičně konala v prosto­rách Vysoké školy ekonomické v Praze. Na její organizaci se podílí vzdělávací platforma Data a Business VŠE ve spolupráci s FIS VŠE a podnikatelským akcelerátorem xPORT VŠE Business Accelerator.

Společnost KPMG se opět ujala role titulárního partnera konference. Po jejím boku se objevily také ŠKODA Auto jako industry partner, Komerční banka jako technologický partner a ČSOB jako hlavní partner. Dalšími partnery letošního ročníku Festivalu byly společnosti Addvery, Billigence, Česká spořitelna, EMARK Analytics, FEG, IBM, Livesport, OctopusPro, Raiffeisenbank, Newton Media a Sazka. Zúčastněné firmy si letos připravily přednášky a workshopy ve třech tematických okruzích nazvaných Démoni AI a GPT, 50 odstínů datové šedi a Záhada datového skladu.

„Z letošního KPMG Data Festivalu mám ohromnou radost. Je to vždy takový datový svátek, na kterém v přátelské atmosféře lidé z mnoha firem sdílí své zkušenosti. Letošní témata navíc vybízela k tomu trochu si zafilozofovat nad tím, co se v současnosti ve světě dat, etiky a AI děje. Myslím si, že se před námi otevírá zajímavá cesta, kterou si budeme jako společnost muset odejít, a v tom se do budoucna skrývá mnoho zajímavých výzev. Data Festivalu se podařilo je všechny spojit dohromady,“ zhodnotil šestý ročník akce Principal Consultant z KPMG Martin Matějka.

Matějka spolu se zástupci dalších partnerů usedl v panelové diskusi „Tajemství datového podsvětí“ vedené Vladimírem Piskáčkem. Její název kopíroval podtitul letošního ročníku akce a moderátor panelisty vyzval k zamyšlení nad tím, jak datovou analytiku ve svých firmách zaváděli, jakých chyb se v minulosti dopustili a jak v současné době čelí výzvám spojeným s rozvojem umělé inteligence. Druhá panelovka pod vedením Martina Petříčka se zabývala datovým podsvětím bankovního sektoru a zaznívalo v ní zejména ožehavé téma kyberkriminality.

„Data Festival mě každoročně nadchne a nabije energií se téhle oblasti věnovat další rok. Je super vidět, jak celá akce roste a jak se z ní stává jedna z klíčových datových akcí v ČR. Letošní téma podnítilo spoustu zajímavých diskusí a bude určitě rezonovat i nadále. Sám jsem se tu potkal s řadou přátel z datového světa, domluvil řadu spoluprací na výuce našich datových programů a už se těším na další ročník. Díky všem prezentujícím i návštěvníkům. Letos jsme laťku nasadili hodně vysoko, ale o to to bude příští rok zajímavější,“ dodal zakladatel Festivalu Ota Novotný.

Příští ročník akce proběhne v rámci Inovačního týdne, který se na Vysoké škole ekonomické v Praze pořádá každoročně v průběhu podzimu. Informace o programu akce budou opět postupně zveřejňovány zhruba s tříměsíčním předstihem na sociálních sítích a na webu www.kpmgdatafestival.cz.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.