facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 8. 3. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Konverzační voiceboti firmy lákají, ale s jejich nasazením většinou vyčkávají

Výzkum společnosti Coworkers.ai mezi českými a slovenskými firmami potvrdil, že konverzační voiceboti firmy láka­jí. Více než polovina oslovených firem uvedla, že považuje kon­verzační voiceboty za vhodné ře­šení komunikace se svými zákaz­níky. Konkrétně 55 % dotázaných společností uvedlo, že kon­verzační voiceboti mají velkou budoucnost a potenciál. U ve­dení firem ale zároveň stále v praxi přetrvává určitá nedůvěra v to, že umělá inteligence dokáže zastoupit živého operátora, a proto s nasazením voicebotů do praxe většinou vyčkávají.



Nadpoloviční většina dotazovaných zástupců firem má s voiceboty buď pozitivní asociace nebo si s nimi prozatím neumí nic spojit. Jednoznačně pozitivní asociaci s voiceboty vyjádřili zástupci 13 % dotázaných. Dalších 19 % respondentů poté uvedlo, že mají s voiceboty spíše obecnou asociaci a přibližně čtvrtina (28 %) firem si pod tímto pojmem neumí nic představit. Výsledky průzkumu však prokazují jednu zásadní věc, a to že lidé mají po osobní zkušenosti s konverzačními voiceboty k této technologii výrazně lepší postoje.

S konverzačními voiceboty se doposud setkala přibližně čtvrtina dotázaných. Na 2 % respondentů uvedla, že s nimi mají osobní zkušenost z firmy, ve které pracují. Čtvrtina se s nimi setkala někde jinde. 65 % dotázaných uvedlo, že mají zkušenost s tlačítkovými voiceboty, u kterých je potřeba volit z nabízených možností.

Postoje ke konverzačním voicebotům

Luboš Urbančok„Data nám potvrzují to, s čím se setkáváme při osobních schůzkách se zástupci firem. Pokud si na vlastní kůži konverzaci s voicebotem vyzkoušejí, snadno pochopí benefity komunikace s ním. Pochyby většinou vystřídá nadšení a zájem,“ říká Luboš Urbančok, spoluzakladatel Coworkers.ai.

Bot není náhrada člověka, ale jeho pomocník

Díky využití konverzační umělé inteligence mohou firmy se svými zákazníky komunikovat kdykoliv a kdekoliv. Chatbot nebývá nemocný, neřeší rodinné záležitosti a nejezdí na dovolenou. Je dostupný 24/7 a navíc je možné ho propojit se všemi dostupnými platformami jako je webový chat, Facebook Messenger nebo WhatsApp. Díky využití voicebotů a chatbotů dokáží firmy obsloužit více zákazníků najednou.

„Už dávno není pravda, že by umělá inteligence uměla řešit pouze jednoduché rutinní úkony a odpovídat pouze na omezenou škálu otázek. Bot umí živého operátora zastoupit i u mnohem složitějších a komplexnějších úkolů. Není ale jeho náhradou. Díky AI získají lidé v zákaznické péči či v oddělení prodeje mnohem větší prostor pro budování lepších vztahů se zákazníky či účinnější prodej. Jednoduše na ně získají víc času,“ shrnuje výhody inteligentních virtuálních kolegů Urbančok a dodává, že firmy, které nasadí technologii včas, získají velký náskok před svou konkurencí.

Do dotazování byli zapojeni zástupci 188 firem z České republiky a 67 společností na Slovensku. Realizaci výzkumu měla na starosti nezávislá agentura b-inside.cz.

 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.