Aktuality -> IT Projekty - 31. 10. 2008

Kontrola poplatků Českých aerolinií

Společnost CCA Group vyvinula webovou aplikaci na kontrolu poplatků za letové a navigační služby pro České aerolinie. Systém urychlí fakturační procesy a usnadní kontrolu účtovaných položek, pomůže také získat detailnější přehled o poplatcích za letové a navigační služby hrazené Českými aeroliniemi. Kontrola poplatků za letové a navigační služby je systém určený pro kontrolu poplatků, fakturovaných jednotlivými dodavateli Českých aerolinií (např. řízení letového provozu přelétávaných států) za letové a navigační služby, kterých České aerolinie využívají. V současné době se aplikace zaměřuje na navigační a terminálové poplatky, některé služby a materiál spojený s leteckou přepravou.

Hlavním důvodem vzniku této aplikace je umožnit import dodavatelem vyfakturovaných poplatků a hlavně automatizovanou kontrolu těchto poplatků vůči uskutečněným proletům a spočítaným poplatkům, přebraným ze stávajících systémů Českých aerolinií.



V současné době je již systém nasazen v prostředí Českých aerolinií, kde se naplno ukáže význam a splnění cílů kladených na aplikaci. Především jde o předpokládanou úsporu finančních prostředků, vynaložených za letové a navigační služby, u kterých v některých případech dochází k nepřesnostem při fakturaci ze strany dodavatelů.
Do budoucna se předpokládá rozšíření aplikace i na jiné typy poplatků, spojených s leteckou přepravou. Rovněž by mělo dojít k rozšíření kontrol na dodavatele, kteří poskytují faktury nejen v elektronické i papírové podobě.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.