facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 31. 5. 2013

Konica Minolta zvýšila tržby i zisk

opuštění segmentu domácích uživatelů ji citelně nepostihlo

Konica Minolta uspořádala ve středu 29. května v pražském hotelu Andel´s výroční tiskovou konferenci, kde informovala o hospodářských výsledcích za rok 2012. Zástupci nejvyššího vedení společnosti okomentovali dopady loňského rozhodnutí ukončit v ČR prodej osobních laserových tiskáren a soustředit se výhradně na sektor komerčních firem a veřejné správy, seznámili s novými obchodními a investičními strategiemi a personálními změnami v řízení obchodu.

Navzdory pokračující recesi v loňském roce Konica zvýšila tržby o 12 procent na 1,663 miliardy korun. Zisk po zdanění vzrostl o téměř osm procent na 85 miliónů korun. Dobré výsledky přináší společnosti především sázka na sofistikovaná tisková a dokumentová řešení. „Na trhu roste poptávka po komplexních řešeních, která přinášejí úspory. Z pohledu dosažených výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Česká spořitelna, ČSA nebo GE Money Bank,“ uvedl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Právě tlak zákazníků na snižování provozních nákladů je dnes pro trh signifikantní a Konice se daří vyjít tomuto požadavku zákazníků vstříc. Její konzultanti provedli vloni celkem 325 analýz. Dosáhli při nich průměrného snížení nákladů na tisk o více než 20 %. Nejvyšší vykázaná úspora v rámci jedné analýzy byla téměř 44 % a ve finančním vyjádření se pohybovala v řádech milionů korun ročně. Společnost realizovala projekty například v centrále společnosti Penny Market, kde došlo ke snížení počtu využívaných zařízení z 97 na 30, a to zejména z důvodu nahrazení malých laserových tiskáren výkonnějšími multifunkčními stroji. Při měsíčním objemu tisku více než 200 000 stránek snížili specialisté Konica Minolta roční provozní náklady o 720 000 Kč (29 %).


Obr. 1 Tržní podíl společnosti na trhu barevných a černobílých laserových tiskáren formátu A3

Ředitel společnosti Bednář informoval i o dopadu rozhodnutí opustit segment domácích uživatelů. „Postupné opuštění segmentu domácností se na našem hospodaření negativně neodrazilo. Výnosy z prodeje malých tiskáren byly minimální a nekompenzoval je ani následný prodej spotřebního materiálu a dalších služeb,“ vysvětlil.


Obr. 2 Tržní podíl společnosti v segmentech barevných a černobílých produkčních strojů

Cílem pro letošek je detailnější segmentace zákazníků

V roce 2012 změnila Konica Minolta systém obsluhy zákazníků, rozdělila Českou republiku do tří oblastí přímého prodeje. Cílem bylo rozšíření nabídky v regionech a zvýšení rychlosti a kvality poskytovaných služeb. „Výsledkem je strmý meziroční nárůst tržeb přímého prodeje o 40 procent na celkových 638 miliónů korun,“ uvedl Jiří Skopový, dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Konica Minolta Business Solutions Czech. Ten se přesouvá do Singapuru, kde jako nový člen nejužšího vedení pro oblast ASEAN bude zodpovídat za strategický rozvoj aktivit Konica Minolta v jihovýchodní Asii.


Skopového na pozici obchodního ředitele pro přímý prodej nahradil od 1. dubna 2013 Pavel Štěpán, který měl dosud v Konica Minolta na starosti péči o klíčové zákazníky společnosti. „Stále roste poptávka po službách, které umožňují zjednodušit správu dokumentů a zvýšit efektivitu práce. Rozvoj digitalizace je pro nás velkou příležitostí. Prioritou pro letošní rok bude detailnější segmentace zákazníků,“ uvedl Štěpán.


Změna se udála i na pozici ředitele nepřímého prodeje. Dosavadního ředitele Pavla Čurdu, který nastupuje na pozici výkonného ředitele Konica Minolta pro Chorvatsko a Slovinsko, vystřídal Tomáš Holubec. „Nepřímý prodej dosáhl za uplynulý rok dobrých výsledků, a to přesto, že jsme opustili trh malých domácích tiskáren. Pro rok 2013 chystáme například rozšíření sítě certifikovaných partnerů či posílení aktivit spojených s podporou prodeje dokumentových řešení,“ uvedl Holubec.


Pozici na trhu plánuje Konica Minolta udržet také díky novým investicím. V současnosti aktivně hledá v České republice firmy, které by vhodně doplnily dnes realizované aktivity v oblasti managed IT služeb a optimalizace podnikových procesů. Také v rámci Evropské unie plánuje Konica Minolta v příštích letech pokračovat ve strategii orientované na nové akvizice. V nedávné době převzala společnosti Charterhouse, Serians nebo Raber+Märcker.

 


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?