- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Konica Minolta zvýšila tržby i zisk
opuštění segmentu domácích uživatelů ji citelně nepostihlo



Navzdory pokračující recesi v loňském roce Konica zvýšila tržby o 12 procent na 1,663 miliardy korun. Zisk po zdanění vzrostl o téměř osm procent na 85 miliónů korun. Dobré výsledky přináší společnosti především sázka na sofistikovaná tisková a dokumentová řešení. „Na trhu roste poptávka po komplexních řešeních, která přinášejí úspory. Z pohledu dosažených výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Česká spořitelna, ČSA nebo GE Money Bank,“ uvedl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
Právě tlak zákazníků na snižování provozních nákladů je dnes pro trh signifikantní a Konice se daří vyjít tomuto požadavku zákazníků vstříc. Její konzultanti provedli vloni celkem 325 analýz. Dosáhli při nich průměrného snížení nákladů na tisk o více než 20 %. Nejvyšší vykázaná úspora v rámci jedné analýzy byla téměř 44 % a ve finančním vyjádření se pohybovala v řádech milionů korun ročně. Společnost realizovala projekty například v centrále společnosti Penny Market, kde došlo ke snížení počtu využívaných zařízení z 97 na 30, a to zejména z důvodu nahrazení malých laserových tiskáren výkonnějšími multifunkčními stroji. Při měsíčním objemu tisku více než 200 000 stránek snížili specialisté Konica Minolta roční provozní náklady o 720 000 Kč (29 %).

Obr. 1 Tržní podíl společnosti na trhu barevných a černobílých laserových tiskáren formátu A3
Ředitel společnosti Bednář informoval i o dopadu rozhodnutí opustit segment domácích uživatelů. „Postupné opuštění segmentu domácností se na našem hospodaření negativně neodrazilo. Výnosy z prodeje malých tiskáren byly minimální a nekompenzoval je ani následný prodej spotřebního materiálu a dalších služeb,“ vysvětlil.

Obr. 2 Tržní podíl společnosti v segmentech barevných a černobílých produkčních strojů
Cílem pro letošek je detailnější segmentace zákazníků
V roce 2012 změnila Konica Minolta systém obsluhy zákazníků, rozdělila Českou republiku do tří oblastí přímého prodeje. Cílem bylo rozšíření nabídky v regionech a zvýšení rychlosti a kvality poskytovaných služeb. „Výsledkem je strmý meziroční nárůst tržeb přímého prodeje o 40 procent na celkových 638 miliónů korun,“ uvedl Jiří Skopový, dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Konica Minolta Business Solutions Czech. Ten se přesouvá do Singapuru, kde jako nový člen nejužšího vedení pro oblast ASEAN bude zodpovídat za strategický rozvoj aktivit Konica Minolta v jihovýchodní Asii.
Skopového na pozici obchodního ředitele pro přímý prodej nahradil od 1. dubna 2013 Pavel Štěpán, který měl dosud v Konica Minolta na starosti péči o klíčové zákazníky společnosti. „Stále roste poptávka po službách, které umožňují zjednodušit správu dokumentů a zvýšit efektivitu práce. Rozvoj digitalizace je pro nás velkou příležitostí. Prioritou pro letošní rok bude detailnější segmentace zákazníků,“ uvedl Štěpán.
Změna se udála i na pozici ředitele nepřímého prodeje. Dosavadního ředitele Pavla Čurdu, který nastupuje na pozici výkonného ředitele Konica Minolta pro Chorvatsko a Slovinsko, vystřídal Tomáš Holubec. „Nepřímý prodej dosáhl za uplynulý rok dobrých výsledků, a to přesto, že jsme opustili trh malých domácích tiskáren. Pro rok 2013 chystáme například rozšíření sítě certifikovaných partnerů či posílení aktivit spojených s podporou prodeje dokumentových řešení,“ uvedl Holubec.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |