facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 1. 7. 2015

Konica Minolta v ČR hlásí výrazný růst zisku

Konica Minolta dosáhla vloni v České republice zisku ve výši 84 mil. korun, což představuje meziroční růst zisku o 45 procent. Klíčová přitom byla realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou České dráhy, skupina Vítkovice, Český Aeroholding nebo Cermat. Obrat společnosti rostl o dvě procenta na 1,6 mld. korun a Konica Minolta tak obhájila pozici lídra trhu s kancelářskými i produkčními tiskovými zařízeními v ČR.

 



Konica Minolta posílila svoji pozici v prodeji multifunkčních zařízení formátu A3 i A4. Již sedmým rokem po sobě je lídrem mezi dodavateli černobílých i barevných produkčních digitálních tiskových strojů (výkon nad 90 stran A4/min. černobíle, resp. nad 50 stránek A4/min. barevně). Tržní podíly Konica Minolta v ČR jsou v případě barevných produkčních strojů 62,2 % a v segmentu černobílých produkčních strojů pak 77,2 %.
V prodeji barevných laserových multifunkčních zařízení formátu A3 je tržní podíl Konica Minolta na českém trhu 40,6 %, v prodeji černobílých laserových multifunkčních zařízení formátu A3 obhájila Konica Minolta vedoucí pozici na trhu s podílem 28,1 %.

"Více se zaměřujeme na hodnocení ziskovosti jednotlivých zakázek. I díky tomu se nám podařilo snížit celkové náklady. K růstu zisku nám pomohlo více než 20 tisíc uzavřených smluv, snížení podílu pohledávek po splatnosti a růst spolehlivosti našich zařízení. Naplno se také pozitivně projevila restrukturalizace obchodu, kterou jsme zahájili v roce 2013," řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: "Podařilo se nám zvýšit počet prodaných strojů i podíl na trhu. A to přesto, že se meziročně snížil počet jednorázových projektů, které jsme získali."

Dlouhodobým cílem Konica Minolta je posílení pozice společnosti jako dodavatele softwarových řešení, což se projevilo i v probíhající akvizici společnosti WEBCOM. "Založili jsme samostatnou divizi ECM (Enterprise content management), která vytváří produkty spojené se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. Meziročně se naše prodeje v této oblasti zdvojnásobili," uvedl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.