Aktuality -> Analýzy - 1. 7. 2015

Konica Minolta v ČR hlásí výrazný růst zisku

Konica Minolta dosáhla vloni v České republice zisku ve výši 84 mil. korun, což představuje meziroční růst zisku o 45 procent. Klíčová přitom byla realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou České dráhy, skupina Vítkovice, Český Aeroholding nebo Cermat. Obrat společnosti rostl o dvě procenta na 1,6 mld. korun a Konica Minolta tak obhájila pozici lídra trhu s kancelářskými i produkčními tiskovými zařízeními v ČR.

 



Konica Minolta posílila svoji pozici v prodeji multifunkčních zařízení formátu A3 i A4. Již sedmým rokem po sobě je lídrem mezi dodavateli černobílých i barevných produkčních digitálních tiskových strojů (výkon nad 90 stran A4/min. černobíle, resp. nad 50 stránek A4/min. barevně). Tržní podíly Konica Minolta v ČR jsou v případě barevných produkčních strojů 62,2 % a v segmentu černobílých produkčních strojů pak 77,2 %.
V prodeji barevných laserových multifunkčních zařízení formátu A3 je tržní podíl Konica Minolta na českém trhu 40,6 %, v prodeji černobílých laserových multifunkčních zařízení formátu A3 obhájila Konica Minolta vedoucí pozici na trhu s podílem 28,1 %.

"Více se zaměřujeme na hodnocení ziskovosti jednotlivých zakázek. I díky tomu se nám podařilo snížit celkové náklady. K růstu zisku nám pomohlo více než 20 tisíc uzavřených smluv, snížení podílu pohledávek po splatnosti a růst spolehlivosti našich zařízení. Naplno se také pozitivně projevila restrukturalizace obchodu, kterou jsme zahájili v roce 2013," řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: "Podařilo se nám zvýšit počet prodaných strojů i podíl na trhu. A to přesto, že se meziročně snížil počet jednorázových projektů, které jsme získali."

Dlouhodobým cílem Konica Minolta je posílení pozice společnosti jako dodavatele softwarových řešení, což se projevilo i v probíhající akvizici společnosti WEBCOM. "Založili jsme samostatnou divizi ECM (Enterprise content management), která vytváří produkty spojené se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. Meziročně se naše prodeje v této oblasti zdvojnásobili," uvedl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.