Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 19. 8. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Konica Minolta nabízí bezplatnou verzi řešení AIRe Link pro zajištění vzdáleného servisu

Konica MinoltaKonica Minolta uvolnila na trh bezplatnou verzi nové služby pro vzdálený servis s názvem AIRe Link. Ta je určena zejména technologickým firmám, kterým pomůže zajistit servis produktů u svých zákazníků bez nutnosti fyzické návštěvy technika. Řešení využívající videopřenos a interaktivní prvky komunikace vyvíjí brněnské inovační centrum Konica Minolta.



„Vývoj technologie jsme urychlili s ohledem na jarní pandemii koronaviru a úspěšně otestovali v posledních čtyřech měsících v rámci celého evropského trhu přímo v servisní síti Konica Minolta. Za toto období nám ušetřila více než tisíc servisních výjezdů,“ řekl Zdeněk Vrbka, manažer projektu, a dodal: „Nyní nabízíme prototyp řešení ve formě cloudové služby všem společnostem zdarma. Chceme tak firmám pomoci zefektivnit jejich servisní procesy a snížit náklady v současné nelehké ekonomické situaci. AIRe Link jim umožní realizovat většinu servisních úkonů na dálku i v případě, že by se omezení pohybu vrátila.“

AIRe Link

AIRe Link funguje na principu videohovoru, kdy servisní technik vidí to, co zákazník. Službu je možné spustit na chytrých telefonech či tabletech bez nutnosti instalace jakékoli aplikace. Stačí pouze kliknout na odkaz v SMS zprávě a služba se otevře v okně internetového prohlížeče. Videohovor se spustí během pár sekund, bez ohledu na to, jaké zařízení, nebo jakou aplikaci zákazník používá. Přímo v okně videopřenosu může technik využívat funkce, jako je virtuální ukazovátko, zakreslování nebo například sdílení plochy.

„Většina závad má snadná řešení a zákazníci si mohou provést opravu pod vedením technika sami. AIRe Link nabízí servisním pracovníkům dostatečné možnosti, jak problém u zákazníka zanalyzovat a následně jej odborně navigovat a provést procesem opravy,“ dodává Vrbka.

Novou službu už začaly v ČR využívat první firmy, jako například společnost Bruker, dodavatel spektrometrů pro molekulární a buněčné analýzy. „Máme zákazníky po celém světě a AIRe Link je v podstatě jedinou možností, jak zajistit servis našich technologií a vyhnout se karanténním opatřením jednotlivých států, které se navíc mohou neustále měnit,“ uvedl David Burian, manažer servisní jednotky společnosti Bruker s.r.o, Česká republika, a doplnil: „AIRe Link se snadno používá a poskytuje vynikající kvalitu obrazu i zvuku. S jeho pomocí jsme například nedávno vzdáleně vyřešili problém u našeho chorvatského zákazníka. Služba nám šetří náklady a současně zvyšuje spokojenost našich klientů, kterým nabízíme možnost mnohem rychlejšího řešení závad.“

Firmám, jež mají o řešení AIRe Link zájem, stačí pouze vytvořit uživatelský účet na internetových stránkách https://app.aire.link/sign-up.


 
  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.

  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.