facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 8. 2. 2017

Komunikace firem stále stojí na e-mailech

e-mailNavzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává právě e-mail jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukazuje to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku. Způsob, jakým k e-mailům přistupujeme se ale přeci jen mění. Dokazuje to zejména o rostoucí procento zpráv prohlížených na chytrých telefonech a nových hybridních zařízeních.



Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.

V posledních letech je spolu s nárůstem popularity chytrých telefonů zjevný trend, že na mobil se stěhují aktivity, které se na něm „řeší“ pohodlně jako například sledování videa, sociální sítě a hry. E-mail ale patří mezi ty aktivity, které bude asi vždy pohodlnější a přehlednější řešit na velké obrazovce, což dokládá i následující graf, který vychází z průzkumu Emailmonday.com o využívání různých typů zařízení k přístupu k mailu v průběhu dne. Ukazuje, že uživatelé sice často berou do ruky smartphone, aby rychle zkontrolovali příchozí poštu, ale jakmile se dostanou k desktopu, mobily velmi rychle odloží. Zatímco většina e-mailů je otevřena na mobilu, drtivá většina akcí z nich plynoucích proběhne poté na desktopu v patřičném pohodlí.
 

e-mail graf

Vzhledem k trendu nárůstu využití nejen mobilních telefonů, ale také tabletů a dalších konvertibilních zařízení s dotykovým ovládáním je jasné, že se musí tomuto trendu přizpůsobit i dodavatelé e-mailových řešení. Jakkoli se o tomto trendu hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 většina e-mailových aplikací na desktopu stále nebyla přizpůsobena novým zařízením a s tím spojeným dotykovým ovládáním. Aplikace s responzivním designem navrženým pro dotykové ovládání pak celosvětově využívala pouze čtvrtina firem.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?