- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Komunikace firem stále stojí na e-mailech
Navzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává právě e-mail jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukazuje to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku. Způsob, jakým k e-mailům přistupujeme se ale přeci jen mění. Dokazuje to zejména o rostoucí procento zpráv prohlížených na chytrých telefonech a nových hybridních zařízeních.


Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.
V posledních letech je spolu s nárůstem popularity chytrých telefonů zjevný trend, že na mobil se stěhují aktivity, které se na něm „řeší“ pohodlně jako například sledování videa, sociální sítě a hry. E-mail ale patří mezi ty aktivity, které bude asi vždy pohodlnější a přehlednější řešit na velké obrazovce, což dokládá i následující graf, který vychází z průzkumu Emailmonday.com o využívání různých typů zařízení k přístupu k mailu v průběhu dne. Ukazuje, že uživatelé sice často berou do ruky smartphone, aby rychle zkontrolovali příchozí poštu, ale jakmile se dostanou k desktopu, mobily velmi rychle odloží. Zatímco většina e-mailů je otevřena na mobilu, drtivá většina akcí z nich plynoucích proběhne poté na desktopu v patřičném pohodlí.
Vzhledem k trendu nárůstu využití nejen mobilních telefonů, ale také tabletů a dalších konvertibilních zařízení s dotykovým ovládáním je jasné, že se musí tomuto trendu přizpůsobit i dodavatelé e-mailových řešení. Jakkoli se o tomto trendu hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 většina e-mailových aplikací na desktopu stále nebyla přizpůsobena novým zařízením a s tím spojeným dotykovým ovládáním. Aplikace s responzivním designem navrženým pro dotykové ovládání pak celosvětově využívala pouze čtvrtina firem.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |