Aktuality -> IT Projekty - 28. 5. 2012

Komerční banka používá software STATISTICA

Společnost StatSoft implementovala v Komerční bance řešení STATISTICA 11.1. Software je nainstalován v produkčním i testovacím prostředí a postupně jej začínají využívat tři oddělení banky – Řízení a měření rizik, ALM modelování a výzkum a oddělení Strategického marketingu. Hlavním cílem Komerční banky bylo získat jediný nástroj (v minulosti jich využívala současně více), jenž pokryje veškeré požadavky na analytické potřeby. Ve výběru software hrála další z hlavních rolí potřeba jednoduché integrace s datovým skladem a s IT prostředím banky, které jsou velmi pokročilé. Banka dále od nového software očekávala minimalizaci operačních rizik – funkcionality, která zajistí řízení a kontrolu analytických procesů. Samozřejmostí měla být jeho rychlost a flexibilita, jež umožní efektivní využití nových analytických metod.



Vzhledem k náročnosti projektu, kdy se implementovaly nástroje jako STATISTICA Enterprise Server, STATISTICA Data Miner + Process Optimalization, STATISTICA MAS a STATISTICA Scorecard, k němu byli přizváni další experti působící v mateřské společnosti StatSoft v USA. Ti zajišťovali také některé konzultace a workshopy. Implementace trvala přibližně šest měsíců a systém byl ještě zhruba jeden rok dolaďován a doplňován o specifické funkcionality dle požadavků banky.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.