Aktuality -> Analýzy - 10. 8. 2015

Každý pátý DDoS útok trvá dny až týdny

Každá pátá společnost, která čelila DDoS útoku, se s ním musela potýkat několik dní, někdy dokonce týdnů. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International mezi firmami po celém světě, včetně České republiky. Důsledky DDoS útoku sahají od omezení přístupu k online službám až po jejich kompletní nedostupnost. Respondenti zasažení DDoS útoky odpovídali na dotazy o délce útoku a jeho dopad na provoz firemních stránek, služeb a infrastruktury. Ve 13 % případů služby zcela zkolabovaly, v 52 % došlo k vážným zpožděním a prodlevám a ve 33 % případů byly prodlevy mírné. U 29 % dotázaných útok vedl k selhání nějaké transakce v rámci nabízených služeb.



Útoky DDoS mimo jiné poškozují firemní pověst tím, že znemožní partnerům a zákazníkům přístup k online zdrojům společnosti. Navíc způsobují finanční ztráty – v průměru se jedná o částky mezi 52 a 444 tisíci dolary, v závislosti na velikosti organizace.

 

V případě DDoS útoku umožňuje Kaspersky DDoS Protection dočasně přesměrovat provoz pomocí náhradní cesty skrze čistící centra, která odfiltrují nežádoucí dotazy a pošlou ty legitimní dál jako obvykle. To znamená, že lidé mohou využívat služby nebo stránky bezpečně a spolehlivě, i když útok stále probíhá.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.