Aktuality -> IT společnost - 2. 3. 2015

Kaspersky Lab spolupracuje s biohackery

Společnost Kaspersky Lab uzavřela partnerství se švédskou neziskovou asociací biohackerů BioNyfiken. Budou společně hledat bezpečnostní úskalí propojování lidských těl s internetem. Již dnes se ve velkém měřítku používají implantáty, které jsou řízeny dálkově, včetně kardiostimulátorů, inzulinových pump, sluchových zařízení nebo stimulátorů mozkových funkcí. Švédská BioNyfiken se snaží rozšířit fenomén i dalších implantátů, které nejsou ze zdravotního hlediska nutné, ale zjednodušují uživatelům život, mezi širokou veřejnost. Zastávají názor, že podkožní implantát není o mnoho jiný než náušnice nebo tetování, a stále větší množství lidí se rozhodne nechat si implantovat NFC zařízení obsahující nějaké informace.



Právě tyto tendence vyvolávají otázku, zda pak tato zařízení s napadnutelnými daty nepředstavují určité kybernetické riziko.

 

Vedle spolupráce na analýze bezpečnostních rizik bude Kaspersky Lab s BioNyfiken spolupořádat akce s širší biohackerskou komunitou ve Švédsku i po celé Evropě, s cílem na tato témata upozornit. Ve Švédsku už existuje řada budov, například Epicenter, které ve velké míře místo tradičních zařízení využívají právě NFC implantáty.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.