- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Aktuality -> IT rozhovory - 6. 2. 2006 - Karel Heinige
Karneval Media a DigiTV
Již delší dobu jsem cítil potřebu zveřejňovat rozhovory na zajímavá témata dříve, než se dostanou do časopisu. Proto jsme jako novinku na SystemOnLine zavedli rubriku IT rozhovory. První příspěvek je důsledkem zveřejněné zprávy (na SOL 25.1.) o nabídce digitálních TV služeb po kabelovém rozvodu společnosti Karneval. V souvislosti s touto zprávou jsem si vzpomněl na jedno své období, kdy jsem pracoval jako obchodní zástupce UPC a také na to, jak někteří obchodníci vyjadřovali nepokrytě svoje obavy z toho co bude, až nastoupí vysílání digitální TV. Nabídka Karnevalu je na to určitou odpovědí. Na moje otázky odpovídá Jan Hlaváč, tiskový mluvčí Karneval Media.
Co znamená pro společnost Karneval přechod na nabídku digitálních služeb?
Pro Karneval je zahájení digitálního vysílání velmi důležité. Jde o technologii, která má velkou budoucnost a Karneval je první firmou, která udělala jasný a razantní krok v tomto ohledu. Technicky bylo zapotřebí nakoupit technologie přijímací a distribuční stanice, a zmodernizovat kabelové rozvody, aby se po nich dala služba distribuovat. Synergie se službami internetu umožňuje efektivnější zokruhování a tím pádem zálohování celé sítě. Ekonomicky jde o investice v řádu desítek miliónů korun do DigiTV technologie a do rozvoje sítí se řádově investovaly miliardy korun.
Bude pokračovat vysílání současné kabelové TV souběžně s digitální nabídkou?
Ano, budou vedle sebe pokračovat jak digitální, tak analogové vysílání a to tak dlouho, dokud o něj bude zájem - to znamená, že analog bude k dispozici na kabelu i v době, kdy bude vzduchem šířené analogové vysílání ukončeno.
Proč s novinkami vždy začínáte v regionu severních Čech?
Sever Čech pokrývá největší kabelový systém napojený na jednu hlavní stanici a vlastní optickou distribuční síť. Proto technologie, prvotní testy i komerční provoz logicky zahajovaly v severočeském regionu. Jsou to navíc historicky sítě, kde rozvoj kabelového podnikání začal a dále se rozvíjel.
V prvním čtvrtletí je naplánováno rozšíření nabídky v Čechách. Co Morava?
Propojení Moravy, tedy sítí v Brně, Zlíně, Otrokovicích a Ostravě, bude připraveno na jaře tohoto roku. Po nezbytných testech se tedy digitálu dočkají moravské sítě, ale také Pardubice, přes které se optický okruh uzavře.
V ceníku ani v tiskové zprávě nemohu najít nabídku pro rodiny za 299 Kč se 14 digitálními programy, která je zde zmíněna.
Jde o kombinaci nabídky Digi MINI (265 Kč) a Slovenský klub (34 Kč), což je dohromady 299 korun. Nabídku tvoří 8 programů nabídky Digi MINI, 4 slovenské programy a dalších 6 volně šířených programů z německého balíčku ZDF Vision. Na jaře bude digi MINI doplněna o slovenskou TA3 a do nabídky se vrátí PROMO kanál, který nyní přenechá svoji pozici novému českému sportovnímu programu ČT4 Sport.
Balíčky, balíčky, balíčky - nejde u digitálního vysílání sestavit si svůj vlastní balíček?
I to jednou bude možné - tedy namixovat si třeba svůj vlastní balíček 10 kanálů. Je proto ale třeba mít patřičné technické zázemí, aby bylo možné tuto službu nabídnout a vyúčtovat. Začínáme s modelem prodeje programových balíčků, který se bude samozřejmě dále rozvíjet - např. o služby near video on demand atd. Jsme teprve na začátku digitální éry, která se bude co do možností rapidně rozrůstat. Troufáme si tvrdit, že Karneval je v ČR co do kvality a možností nejdále. Dalším aspektem jsou také programové poplatky. Ty se velmi výrazně liší u prodejů samotných programů a programů v balíčcích, většinou od 5 programů výše. Také proto stojí samotný Hustler TV 175 Kč, v balíčku s XXX X-Treme a dalšími 2 sportovními programy 250 Kč. Prvním testem v tomto směru pro klienty i pro nás bude balíček Rodinný klub. Ten bychom od jara chtěli nastavit se 4 základními programy (Viasat Explorer, History, Club a Boomerang), klient by si dále mohl vybrat 1 filmový program (z nabídky CS Film, Film+ a Hallmark) a další dokumentární program (z nabídky Spektrum, Discovery a NGC) .
A co třeba něco jako VoD (Video on Demand), že bych platil jen za to, co doopravdy přijmu?
Tato služba bude také jednou k dispozici, ale budeme muset najít obchodní model, který bude zajímavý jak pro zákazníky, tak i komerčně pro nás. To ale záleží nejen na nás, ale hlavně na dodavatelích programového obsahu - filmů, kanálů, pořadů. Například způsob vypořádání autorských práv je stále nedořešená a velmi citlivá otázka. Podobně tomu je i u vysílání v HDTV, neb jen málo dodavatelů obsahu dodává pořady v této kvalitě - my zájem máme, ale bez HDTV obsahu nemůžeme tuto službu zákazníkům nabídnout.


Co znamená pro společnost Karneval přechod na nabídku digitálních služeb?
Pro Karneval je zahájení digitálního vysílání velmi důležité. Jde o technologii, která má velkou budoucnost a Karneval je první firmou, která udělala jasný a razantní krok v tomto ohledu. Technicky bylo zapotřebí nakoupit technologie přijímací a distribuční stanice, a zmodernizovat kabelové rozvody, aby se po nich dala služba distribuovat. Synergie se službami internetu umožňuje efektivnější zokruhování a tím pádem zálohování celé sítě. Ekonomicky jde o investice v řádu desítek miliónů korun do DigiTV technologie a do rozvoje sítí se řádově investovaly miliardy korun.
Bude pokračovat vysílání současné kabelové TV souběžně s digitální nabídkou?
Ano, budou vedle sebe pokračovat jak digitální, tak analogové vysílání a to tak dlouho, dokud o něj bude zájem - to znamená, že analog bude k dispozici na kabelu i v době, kdy bude vzduchem šířené analogové vysílání ukončeno.
Proč s novinkami vždy začínáte v regionu severních Čech?
Sever Čech pokrývá největší kabelový systém napojený na jednu hlavní stanici a vlastní optickou distribuční síť. Proto technologie, prvotní testy i komerční provoz logicky zahajovaly v severočeském regionu. Jsou to navíc historicky sítě, kde rozvoj kabelového podnikání začal a dále se rozvíjel.
V prvním čtvrtletí je naplánováno rozšíření nabídky v Čechách. Co Morava?
Propojení Moravy, tedy sítí v Brně, Zlíně, Otrokovicích a Ostravě, bude připraveno na jaře tohoto roku. Po nezbytných testech se tedy digitálu dočkají moravské sítě, ale také Pardubice, přes které se optický okruh uzavře.
V ceníku ani v tiskové zprávě nemohu najít nabídku pro rodiny za 299 Kč se 14 digitálními programy, která je zde zmíněna.
Jde o kombinaci nabídky Digi MINI (265 Kč) a Slovenský klub (34 Kč), což je dohromady 299 korun. Nabídku tvoří 8 programů nabídky Digi MINI, 4 slovenské programy a dalších 6 volně šířených programů z německého balíčku ZDF Vision. Na jaře bude digi MINI doplněna o slovenskou TA3 a do nabídky se vrátí PROMO kanál, který nyní přenechá svoji pozici novému českému sportovnímu programu ČT4 Sport.
Balíčky, balíčky, balíčky - nejde u digitálního vysílání sestavit si svůj vlastní balíček?
I to jednou bude možné - tedy namixovat si třeba svůj vlastní balíček 10 kanálů. Je proto ale třeba mít patřičné technické zázemí, aby bylo možné tuto službu nabídnout a vyúčtovat. Začínáme s modelem prodeje programových balíčků, který se bude samozřejmě dále rozvíjet - např. o služby near video on demand atd. Jsme teprve na začátku digitální éry, která se bude co do možností rapidně rozrůstat. Troufáme si tvrdit, že Karneval je v ČR co do kvality a možností nejdále. Dalším aspektem jsou také programové poplatky. Ty se velmi výrazně liší u prodejů samotných programů a programů v balíčcích, většinou od 5 programů výše. Také proto stojí samotný Hustler TV 175 Kč, v balíčku s XXX X-Treme a dalšími 2 sportovními programy 250 Kč. Prvním testem v tomto směru pro klienty i pro nás bude balíček Rodinný klub. Ten bychom od jara chtěli nastavit se 4 základními programy (Viasat Explorer, History, Club a Boomerang), klient by si dále mohl vybrat 1 filmový program (z nabídky CS Film, Film+ a Hallmark) a další dokumentární program (z nabídky Spektrum, Discovery a NGC) .
A co třeba něco jako VoD (Video on Demand), že bych platil jen za to, co doopravdy přijmu?
Tato služba bude také jednou k dispozici, ale budeme muset najít obchodní model, který bude zajímavý jak pro zákazníky, tak i komerčně pro nás. To ale záleží nejen na nás, ale hlavně na dodavatelích programového obsahu - filmů, kanálů, pořadů. Například způsob vypořádání autorských práv je stále nedořešená a velmi citlivá otázka. Podobně tomu je i u vysílání v HDTV, neb jen málo dodavatelů obsahu dodává pořady v této kvalitě - my zájem máme, ale bez HDTV obsahu nemůžeme tuto službu zákazníkům nabídnout.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |