- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
K2 atmitec spustí vlastní katalog cloudových služeb
Společnost K2 atmitec připravuje v rámci své produktové oblasti K2 cloud na prázdninové měsíce spuštění samoobslužného katalogu služeb. Ten uživatelům umožní rychlejší a efektivnější nasazení standardizovaných cloudových služeb. Společnost nabídne zákazníkům prostřednictvím portálu služby typu SaaS a IaaS.


Společnost se rozhodla pro spuštění katalogu na základě zkušeností získaných provozováním vlastního datového centra a požadavků vlastních klientů. „Díky chystanému samoobslužnému portálu budeme moci zákazníkům nabídnout plnohodnotné cloudové služby, kdy si uživatel sám zvolí službu nebo celé řešení a platí jen za to, co skutečně využívá,“ říká Karel Stýblo, technický ředitel K2 atmitec.
V samoobslužném portálu nabídne společnost služby typu SaaS, tedy zřízení Informačního systému K2, podnikového portálu, pošty, služby SQL serveru, e-shopu a dalších. Dále pak budou k dispozici služby typu IaaS, tedy pronájem plně virtualizovaného výkonu na úrovni procesorů, RAM, storage včetně automatického tieringu s možností výběru disků.
Mezi základní funkce samoobslužného portálu patří autorizace uživatele a nabídka služeb K2 cloudu. Funkcionalita portálu pak uživateli umožňuje zavádět, rušit, definovat či monitorovat své služby, přičemž je předem přesně stanoveno, které z těchto úkonů může provádět. Součástí logiky portálu je také workflow, které určuje, jaký postup vede ke zřízení, změně nebo využití zvolené služby, včetně jejího ocenění a dopadu na ostatní využívané služby.
Další standardní funkcí je monitoring a sledování trendů při využívání služeb. Díky monitoringu má uživatel vždy přehled o tom, které služby používá, v jakém rozsahu, jak dlouho (např. u IaaS kolik CPU, jaké typy disku, kdy byly špičky, kolik je potřeba RAMky atd.) a v jaké kvalitě. Funkce sledování trendů zase uživatele upozorní například na rostoucí trend potřeby výkonu diskového pole či výpočetního výkonu, a tedy na pravděpodobnou budoucí potřebu přidání více zdrojů. Veškeré informace o využití služeb, jejich dostupnosti jsou spolu s měsíčním vyúčtováním automaticky zasílány uživateli.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |