- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Jihočeská pohotovost – telemedicína v praxi
Od srpna letošního roku mohou obyvatelé Jihočeského kraje využívat službu Jihočeská pohotovost, která jim umožňuje zdarma konzultovat své zdravotní problémy s praktickým lékařem či pediatrem prostřednictvím specializované mobilní aplikace Meddi app. Novou službu si Jihočeši rychle oblíbili a během prvních měsíců se do ní zaregistrovalo už téměř 20 tisíc obyvatel kraje.


Služby telemedicíny je v Jihočeském kraji zcela zdarma, stačí se zaregistrovat na webu www.jihoceskapohotovost.cz a stáhnout si aplikaci Meddi app. Uživatelé pak mohou kdykoliv konzultovat své zdravotní potíže prostřednictvím zabezpečeného videohovoru či chatu v aplikaci Meddi app. Výsledkem konzultace je oficiální lékařská zpráva a v případě potřeby také eRecept.
Po pouhých třech měsících provozu jsme nadšeni, jak rychle si Jihočeši tuto službu a především aplikaci Meddi app osvojili,“ říká Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti Meddi hub, která projekt realizuje. Do služby Jihočeská pohotovost se již zaregistrovalo téměř 20.000 obyvatel, z nichž 3500 využilo možnost konzultace s lékařem přes aplikaci Meddi app. Třetina (29,57 %) konzultací se týkala dětí a bylo vystaveno celkem 966 eReceptů.
Díky promyšlené aplikaci Meddi app čekají pacienti na spojení s lékařem v průměru tři minuty. Služba je oblíbené zejména mezi ženami, které tvoří více než 60 % uživatelů, s průměrným věkem 44 let.
„Telemedicína v aplikaci Meddi app pomohla lidem v případech, kdy potřebovali konkrétní zdravotní situaci co nejdříve konzultovat s lékařem. Často pak nemuseli cestovat dlouhé vzdálenosti na nejbližší pohotovost. Ulehčila ale samozřejmě práci i přetíženým lékařům na pohotovostech a umožnila tak kraji snížit náklady a efektivněji využít zdroje,“ vysvětluje Pecina.
Úspěch Jihočeské pohotovosti přitáhl pozornost také dalších krajů a obcí, které v současné době jednají s tvůrci aplikace o možnostech zavedení podobných telemedicínských služeb ve svých regionech. Na Slovensku už Meddi hub poskytuje služby téměř 90 % slovenské populace díky spolupráci se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou a pojišťovnou Dôvera. V ČR je zatím nasazení telemedicíny regionální záležitostí, případně aktivitou konkrétních poskytovatelů služeb.
Zdroj: Meddi hub
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |