Aktuality -> IT Business - 17. 3. 2025

Jan Zábojník je novým obchodním ředitelem BiQ Group

Jan-Zabojnik-obchodni-reditel-BiQ-Group_cr.jpgJan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group. Jde o rychle rostoucí skupinu IT firem, která realizuje komplexní digitalizační projekty a staví přitom na osvědčených platformách v čele se SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. Jan Zábojník má za cíl vytvořit společnou obchodní strategii skupiny, využít optimálně synergii dceřiných firem a plně využít jejich společný potenciál.



„Hledali jsme někoho, kdo bude mít drive a zkušenost. Kdo si to prošlápl odspodu a dokáže se na lidi v BiQ Group naladit. Od začátku jsme věděli, kam chceme obchod posunout. Stačilo jen najít člověka se stejným mindsetem. Těší mě, že je to právě Jan Zábojník, protože má v sobě potenciál zvednout výkon celé skupiny. Jeho cílem je vytvořit obchodní strategii a má mandát na to jednat s řediteli dceřinek, hledat průnik v kompetencích a reálně věci posouvat,“ říká Marcel Červený, CEO BiQ Group.

„Proč právě BiQ Group? Nestačilo mi pouze sestavit další obchodní tým, ale zaujal mě přesah a možnost budovat něco velkého. Dravost skupiny, zdravé ambice, ochota se měnit a posouvat hranice mě přesvědčily, že jsem si vybral správně. Jsem moc rád, že jsem dostal možnost být ve středu změn a stát se jejich hybatelem. BiQ Group má zajímavé zákazníky s pevnými vazbami, často ovšem pouze na jednu z dceřinek – tam leží obrovský potenciál. Skupina má nezvykle široké spektrum kompetencí, které se výborně doplňují, a je škoda je nevytěžit,“ uvádí Jan Zábojník, obchodní ředitel BiQ Group.

Jan Zábojník začal svou kariéru během studií v call centru, kde se dostal na pozici supervizora. Měl zde na starosti školení prodejních dovedností, vzdělávání kolegů-operátorů. Postupně se však posouval k jiným formám obchodu – v bance zaškoloval kolegy, jak jednat s klienty a pochopit jejich potřeby. Následně se posunul do segmentu B2B, konkrétně do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a kratší dobu v T-Mobile. Zde se také přiblížil světu IT.

Následně krátce pracoval v CK Fischer, poté se začal věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. „Je to skládání puzzle, výběr řešení, které zapadne do mnohdy komplikovaného prostředí. Když druhá strana pochopí, že se snažíme řešit jejich potřebu, buduje se tím důvěra a funkční vztah,“ vysvětluje Jan Zábojník, který se soustředil nejprve na prodej BI řešení ve společnosti GIST a následně přestoupil do nadnárodní firmy NTT DATA Business Solutions. Zde se dostal k velkým projektům kolem ekosystému SAP, stál za akvizicemi několika společností a řadou transformačních projektů.

V BiQ Group připravuje Jan Zábojník novou strategii skupinového obchodu. Cílem je využití potenciálu u stávajících klientů, rozvoj nových komplexních obchodních příležitostí a celkové posílení obchodních kompetencí napříč skupinou, tedy zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie. To zahrnuje zajištění systematického sdílení informací, rozvoj motivace, obchodních dovedností a rozšíření nabídky komplexních IT řešení. V obchodu pomůže s nastavením nezbytných procesů, sjednocením nástrojů a automatizací. Zajistí jednotné ucelené portfolio skupiny, pravidelné získávání zpětné vazby od zákazníků, systematické sbírání leadů a vyhodnocování kampaní. To má přinést kvalitnější spolupráci s novými i stávajícími zákazníky a posílení dlouhodobých vztahů.


 
  

- PR -

Informační systém Signys: Komplexní řešení pro efektivní řízení firmy

V dnešní době, kdy digitalizace a automatizace procesů rozhodují o konkurenceschopnosti, je kvalitní informační systém základem úspěchu každé firmy. Informační systém Signys představuje moderní, flexibilní a uživatelsky přívětivé řešení, které dokáže obsáhnout všechny klíčové firemní procesy – od ekonomiky a obchodu, přes skladové hospodářství a výrobu, až po logistiku, CRM a e-commerce.

  

- PR -

Když rozhodování podpoří data: Simulace procesů pomocí nástroje FlexSim

Rozhodování o změnách v logistice nebo ve výrobě patří mezi nejcitlivější fáze řízení podniku. Každý zásah – ať už jde o přesun regálů, zavedení automatizace, úpravu směn, nebo změnu dodavatelského rytmu – může mít zásadní dopad na výkon celého systému. Chybný odhad přitom může vést nejen k finančním ztrátám, ale i k narušení provozu, ztrátě důvěry zákazníků nebo přetížení zaměstnanců.