facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 15. 11. 2015

IT služby v ČR porostou v průběhu příštích pěti let v průměru o 3,7 %

Podle analýzy společnosti IDC vzrostla hodnota českého trhu IT služeb v roce 2014 o 2,2 % a dosáhla tak 1,7 miliardy dolarů. V nadcházejících letech bude tempo růstu pokračovat, ale velcí dodavatelé a integrátoři IT služeb budou muset čelit novým výzvám co se týká forem dodávek a především pak malým dynamickým IT společnostem, které nabízejí a budou nabízet inovativní řešení.



IDC konstatuje ve své studii, že v posledních několika letech pokračuje trend snižování výdajů na základní IT služby (HW/SW podpora a instalace) formou tlaku na dodavatele a zvýšenou konkurencí.

Oproti tomu IDC zaznamenalo zvyšování výdajů z IT rozpočtů na služby poskytované z komerčních datacenter, a dále na konzultace/IT audity vedoucí k optimalizaci a racionalizaci správy IT, které často zahrnují alternativní modely IT dodávek formou služby – cloud, komerční datacentrum nebo dílčí outsourcing.

„Tato změna je způsobená změnou myšlení a fungování společností, kdy IT oddělení mění svoji roli pouhého dodavatele základní „IT utility“ a stává se partnerem pro transformaci a optimalizaci společnosti. Proto si uvolňuje ruce od věcí, které lze dodávat formou služby a které neohrožují kompetetivní výhody společnosti,“ uvádí Senior Research Analyst Libor Dvořák, IDC CEMA.

Změny hýbou trhem IT služeb. Komerční firmy se musí rozhodovat rychle a přizpůsobit svou nabídku novému očekávání svých zákazníků, a proto hledají řešení. Účinným nástrojem, jak řešit nové úkoly, se ukazují investice do technologií tzv.Třetí Platformy (cloud, mobilní řešení, analytika / Big Data a sociální média). IDC upozorňuje, že tyto změny nevyhnutelně vytvářejí příznivé podmínky na trhu služeb a poskytují prostor pro vstup nových hráčů, malých společností, které nabízejí inovativní, často specializované řešení dodávané pomocí cloudu.

Nové prostředí bude výzvou pro tradiční poskytovatele technologií a velké integrátory, především vzhledem ke skutečnosti, že více než zkušenosti a osvědčené řešení, budou brány v úvahu funkčnost a model nabízeného řešení.


 
Axis Talk 2021
  

- Inzerce -

Kontaktní centrum 21. století – veškerá komunikace jako na dlani

DaktelaOblast multikanálových kontaktních center prošla za poslední dvě desetiletí velmi dynamickým vývojem – od jednoduchých digitálních ústředen s několika základními funkcemi až po automatické speciální systémy s umělou inteligencí a řadou chatbotů, voicebotů případně mailbotů.

  

- Inzerce -

Jak bezpečné jsou bezpečnostní kamery? Nezmeškejte konferenci Axis Talk 2021

AxisÚtoky hackerů čím dál častěji míří na kamerové systémy. Jak se účinně bránit? I to bude tématem online konference společnosti Axis Communications, švédského světového leadera v bezpečnostních a smart city technologiích. Připojte se 20. a 21. dubna!

Helios
- inzerce -