Aktuality -> Analýzy - 15. 11. 2015

IT služby v ČR porostou v průběhu příštích pěti let v průměru o 3,7 %

Podle analýzy společnosti IDC vzrostla hodnota českého trhu IT služeb v roce 2014 o 2,2 % a dosáhla tak 1,7 miliardy dolarů. V nadcházejících letech bude tempo růstu pokračovat, ale velcí dodavatelé a integrátoři IT služeb budou muset čelit novým výzvám co se týká forem dodávek a především pak malým dynamickým IT společnostem, které nabízejí a budou nabízet inovativní řešení.



IDC konstatuje ve své studii, že v posledních několika letech pokračuje trend snižování výdajů na základní IT služby (HW/SW podpora a instalace) formou tlaku na dodavatele a zvýšenou konkurencí.

Oproti tomu IDC zaznamenalo zvyšování výdajů z IT rozpočtů na služby poskytované z komerčních datacenter, a dále na konzultace/IT audity vedoucí k optimalizaci a racionalizaci správy IT, které často zahrnují alternativní modely IT dodávek formou služby – cloud, komerční datacentrum nebo dílčí outsourcing.

„Tato změna je způsobená změnou myšlení a fungování společností, kdy IT oddělení mění svoji roli pouhého dodavatele základní „IT utility“ a stává se partnerem pro transformaci a optimalizaci společnosti. Proto si uvolňuje ruce od věcí, které lze dodávat formou služby a které neohrožují kompetetivní výhody společnosti,“ uvádí Senior Research Analyst Libor Dvořák, IDC CEMA.

Změny hýbou trhem IT služeb. Komerční firmy se musí rozhodovat rychle a přizpůsobit svou nabídku novému očekávání svých zákazníků, a proto hledají řešení. Účinným nástrojem, jak řešit nové úkoly, se ukazují investice do technologií tzv.Třetí Platformy (cloud, mobilní řešení, analytika / Big Data a sociální média). IDC upozorňuje, že tyto změny nevyhnutelně vytvářejí příznivé podmínky na trhu služeb a poskytují prostor pro vstup nových hráčů, malých společností, které nabízejí inovativní, často specializované řešení dodávané pomocí cloudu.

Nové prostředí bude výzvou pro tradiční poskytovatele technologií a velké integrátory, především vzhledem ke skutečnosti, že více než zkušenosti a osvědčené řešení, budou brány v úvahu funkčnost a model nabízeného řešení.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.