facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 28. 5. 2024 - redakce

IT pracovníkům komplikuje práci stínové IT a příliš mnoho výstrah

ITSpolečnost GFI Software provedla průzkum mezi svými lokálními partnery v Česku a Slovensku, aby zjistila, s jakými problémy se při své práci potýkají. Z jejich odpovědí je zřejmé, že stále složitější konfigurace firemních sítí a komplikovanější IT infrastruktura vytvářejí velký tlak na IT pracovníky, kteří čelí stále více rozptylujícímu prostředí. Například 69 % českých a slovenských partnerů GFI Software přiznává, že jsou přetíženi velkým množstvím výstrah, což v konečném důsledku vede ke zbytečnému plýtvání zdroji, bezpečnostním rizikům či ztrátě produktivity. Často se také potýkají s problémem tzv. stínového IT.



Z průzkumu vyplynulo, že IT pracovníkům komplikuje práci zejména:

  • Stínové IT s neznámými, nechtěnými či nespravovanými zařízeními, softwarem či službami – například zařízení BYOD s osobními aplikacemi, starší a nepoužívané aplikace, a pracovní stanice s vlastními aplikacemi, ať již povolenými či nepovolenými. Odhaduje se, že zaměstnanci mohu mít nad rámec firemní infrastruktury naistalováno i více než stovku vlastních aplikací. Se stínovým IT se u nás potýká 56 % IT pracovníků.
  • Přetížení informacemi či výstrahami generovanými v rámci workflow, spolupráce v rámci pracovní skupiny, a osobního života. Podle globálního průzkumu dostává každý IT pracovník v průměru 63 notifikací denně a s příliš mnoha výstrahami se potýká 69 % lokálních IT adminů.
  • Přílišná závislost na automatizovaných nástrojích, jako jsou generativní AI, automatizované odpovědi, automatizované úkoly apod., které snižují ostražitost a vytvářejí falešný pocit bezpečí. Podle jednoho z průzkumů má 31 % podniků alespoň jednu automatizovanou funkci. U nás přiznává rozptýlení z automatizace jen 3 % lokálních pracovníků.
  • Příliš komplikované konfigurace a procesy lze potkat typicky v oblasti CRM, konfigurace sítí a v projektovém managementu. Podle některých odhadů není nakonfigurováno správně 90 % aplikací. Podobné problémy v našich končinách přiznává 31 % lokálních partnerů.

Rozptýlená pozornost snadno vede k chybám. Například chybějící aktualizace v neznámé aplikaci může způsobit zranitelnost firemní sítě, přetížení notifikacemi zase vede k přehlédnutí kritických výstrah, opakovanému zadávání stejných hesel nebo k reakci na falešnou výstrahu. Stále častější je dnes také přeceňování schopností generativní AI a přesnosti automatizačních nástrojů. 38 % dotázaných partnerů uvedlo, že v důsledku těchto chyb došlo ke zbytečnému plýtvání zdroji, 27 % zažilo únik citlivých dat, dalších 14 % ztrátu kontroly nad účtem a 14 % pak ztrátu produktivity.
 


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.