facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 13. 12. 2012

Investice do sociálních technologií rostou

Nová studie IBM odhalila, že společnosti sice navyšují investice do sociálních technologií, představitelé středního managementu se však stále potýkají s tím, jak je začlenit do každodenní práce. Průzkum IBM, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.



Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.

 

Podle zprávy IBM nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.

 

Jak studie prokázala, klíčem k rychlejšímu a širšímu přijetí konceptu „social business“ je schopnost organizace vytvářet mezi zaměstnanci povědomí a znalosti o něm a současně povzbudit změnu v postojích, jež by takový významný kulturní posun podnítila. Jen čtvrtina oslovených společností však věří, že jsou plně připraveny vyrovnat se s kulturními změnami, které jsou s touto proměnou spjaty.

 

Průzkum IBM naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu. Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.

 

Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.