facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 24. 8. 2015

Internet je pro Čechy důležitý na dovolené i při jejím plánování

průzkum GFK - internet na dovolenéPodle nejnovějšího průzkumu agentury GFK a společnosti PayPal, který probíhal letos v srpnu považuje téměř polovina Čechů internet za nepostradatelný při plánování dovolené a ještě větší část oslovených (57 %) jej potřebuje i při samotném cestování či pobytu. Připojení k Wi-Fi je proto nejdůležitějším faktorem při výběru místa pobytu pro třetinu Čechů.



Jak vylepšit plánování dovolené?

Dobře naplánovat cestu se může někdy zdát jako skutečně těžký úkol, obzvlášť pokud se na ni vydáváme s dětmi nebo máme omezený rozpočet. Ovšem bez ohledu na to, jaké překážky musíme překonat, existuje jeden nástroj, který nám dokáže plánování usnadnit – internet. Proto 20,9 % českých turistů vyhledává svou dovolenou online a 21,9 % zde hledá podrobné informace o cílech svých cest.

K čemu jej v takové míře využíváme?

  • Internet je nenahraditelný, co se týká vyhledávání nejlepších cenových nabídek dovolených (jako jsou balíčky, výlety, doprava, ubytování atd.).
  • Používáme jej také při hledání podrobných informací o cíli cesty (průměrné ceny, možnosti stravování, místní doprava, turistické atrakce, zdraví a bezpečnost, celní povinnosti, víza apod.).

Ukázalo se, že v obou případech jsou už online kanály srovnatelné s jejich offline alternativami. 21,6 % respondentů vyhledává nabídky a 25 % hledá podrobné informace prostřednictvím cestovní kanceláře osobně či telefonicky.

Na dovolené chceme být online

Co se týká výběru samotného místa, kde chceme strávit svou dovolenou, je stále tím nejdůležitějším faktorem cena (87,8 %) a dobré recenze a zkušenosti online (65,9 %). Zároveň ale platí, že připojení k Wi-Fi je nejdůležitějším faktorem při výběru místa pobytu pro více než 32,5 % Čechů. Přístup k e-mailu, sociálním sítím a dalším online službám je důležitější než doplňkové služby (30 %) nebo možnost si vzít sebou domácí zvíře (19,4 %).


 
  

- PR -

Budoucnost práce s dokumenty pomocí General Documents AI

Společnost Konica Minolta, tradiční lídr v oblasti tiskových technologií, dlouhodobě klade důraz na rozvoj komplexních IT služeb. V posledních letech se zaměřuje na vývoj inovativních řešení, která propojují tradiční tiskové procesy s digitálním světem. Jedním z klíčových směrů jejich výzkumu a vývoje (R&D) je implementace umělé inteligence (AI) do administrativních procesů. Tato technologie zásadně mění způsob, jakým organizace pracují s dokumenty, a přináší rychlejší a efektivnější zpracování dat.