facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 15. 12. 2009

Inkousty pro levnou výrobu RFID antén

CypoPrint je název nové řady inkoustů na kovovém základě vyráběných společností BASF, které jsou určeny pro výrobu flexibilních antén pro štítky technologie RFID (Radio Frequency Identifikation neboli „identifikace prostřednictvím rádio frekvence“). Tato technologie se používá pro identifikaci a lokalizaci zboží na principu podobném čárovým kódům. Nevodivé inkousty CypoPrint nabízejí cenově efektivní a ekologičtější alternativu ke stávající technologii leptáním a představují vůbec první řešení pro aditivní výrobu RFID antén.

Hlavní výhodou aditivní výroby oproti metodě subtraktivní (leptání hliníku) je zejména efektivní využití surových materiálů a menší dopad na životní prostředí. Nové inkousty nahrazují drahé vodící pasty, které se při aditivním postupu používaly dříve, a výrazně snižují náklady na výrobu RFID antén. Díky těmto novým inkoustům je poprvé aditivní výrobní proces komerčně výhodný.
Nevodivé inkousty CypoPrint jsou aplikovány na polyesterové fólie běžným procesem tisku a poté jsou překryty vodivou kovovou vrstvou v galvanizačním procesu používaném pro výrobu flexibilní elektroniky.
Kromě těchto inkoustů zahrnuje portfolio BASFu rovněž základní nátěr, který zajišťuje lepší adhezi struktur utvořených na fólii.
Štítky RFID tvořené flexibilní anténou a čipem se dnes používají hlavně při prodeji lístků, sledování zavazadel na letištích a v logistice. Každoročně se ve světě vyrobí na 3 miliardy štítků a poptávka po nich i nadále roste.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.