- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Informační systém INISS pomáhá s dálkovým řízením železniční dopravy
Brněnská společnost CHAPS, která je v posledních letech zmiňována především v rámci kauzy zpřístupnění dat z jízdních řádů, se pochlubila úspěchem nejnovější verze svého Informačního systému INISS, který vyvíjí už více než 15 let. INISS byl vybrán SŽDC (Správou železniční dopravní cesty) jako součást rozsáhlého projektu dálkového řízení železničního provozu. Nejnovější verze INISS má za sebou první měsíc ostrého provozu na trase Beroun – Plzeň.


48 kilometrů dlouhý úsek mezi stanicemi Beroun (mimo) - Rokycany – Ejpovice je první tratí, kterou dispečeři SŽDC již měsíc řídí z nového Centrálního dispečerského pracoviště na pražské Balabence. Nová verze systému INISS je zde nasazena na všech 14 stanicích a zastávkách.
Co všechno verze IS INISS na zmiňovaném železničním úseku umožňuje? Například tvorbu časových harmonogramů – systém zajistí posloupnost informací, které se mají postupně vypisovat na tabulích v různém čase, v různých dnech týdne, případně jiném období. INISS je také schopen automaticky přiřazovat informace k tabulím podle dat zadaných v časovém harmonogramu, automaticky provozovat staniční rozhlas a zajistit synchronizaci s výpisy na tabulích. Systém rovněž automaticky řídí provoz dle jízdy vlaků, automaticky řídí hlasitosti hlášení staničního rozhlasu dle denní doby i opakování hlášení staničního rozhlasu v zadaném časovém období. Systém dále zapracovává změny jízdního řádu formou aktualizace dat a v případě potřeby je schopen poskytnout dispečerům SŽDC i možnost manuální obsluhy, při které mohou psát na informační tabuli prostřednictvím klávesnice řídícího počítače.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |