Aktuality -> Analýzy - 10. 10. 2011

ICT trh zaznamenává růst

Český ICT trh vykazuje v první polovině roku 2011 pozitivní růst. Ve čtvrtletním srovnání vývoje obratu, počtu zakázek a změn počtu zaměstnanců, které vypracovala Czech ICT Alliance, je možné vysledovat také růstový trend v oblasti produktivity. Porovnávána byla data za první a druhé čtvrtletí roku. Na otázky odpověděli zástupci 54 ICT společností. Situace je v rámci ICT trhu z pohledu mezikvartálního srovnání pozitivní. Z výsledků více než 50 firem vyplývá, že trh IT služeb v roce 2011 je ve znamení růstu a zvyšování produktivity: více než 40 % firem ve 2. čtvrtletí 2011 zaznamenalo vyšší tržby a získalo více nových zakázek než v prvním kvartálu. Většina firem těchto pozitivních výsledků dosahuje se stejným počtem pracovníků (60 % nepřibírá nové pracovníky).



Z hlediska objemu nových objednávek a zakázek lze jednoznačně hovořit o pozitivním trendu. Více než 92 % společností, které v průzkumu odpověděly, ve 2. čtvrtletí realizovalo větší nebo stejný objem zakázek jako v 1. čtvrtletí 2011. Velká část respondentů - konkrétně 43 % - přitom uvedla, že objem zakázek v období od dubna do června 2011 vzrostl.

 

Zmiňovaným výsledkům odpovídá také vývoj obratu ICT firem. Stejného nebo vyššího obratu ve 2. čtvrtletí dosáhlo 85 % firem, což je pro IT odvětví velmi příznivý vývoj.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.