Aktuality -> Analýzy - 10. 10. 2011

ICT trh zaznamenává růst

Český ICT trh vykazuje v první polovině roku 2011 pozitivní růst. Ve čtvrtletním srovnání vývoje obratu, počtu zakázek a změn počtu zaměstnanců, které vypracovala Czech ICT Alliance, je možné vysledovat také růstový trend v oblasti produktivity. Porovnávána byla data za první a druhé čtvrtletí roku. Na otázky odpověděli zástupci 54 ICT společností. Situace je v rámci ICT trhu z pohledu mezikvartálního srovnání pozitivní. Z výsledků více než 50 firem vyplývá, že trh IT služeb v roce 2011 je ve znamení růstu a zvyšování produktivity: více než 40 % firem ve 2. čtvrtletí 2011 zaznamenalo vyšší tržby a získalo více nových zakázek než v prvním kvartálu. Většina firem těchto pozitivních výsledků dosahuje se stejným počtem pracovníků (60 % nepřibírá nové pracovníky).



Z hlediska objemu nových objednávek a zakázek lze jednoznačně hovořit o pozitivním trendu. Více než 92 % společností, které v průzkumu odpověděly, ve 2. čtvrtletí realizovalo větší nebo stejný objem zakázek jako v 1. čtvrtletí 2011. Velká část respondentů - konkrétně 43 % - přitom uvedla, že objem zakázek v období od dubna do června 2011 vzrostl.

 

Zmiňovaným výsledkům odpovídá také vývoj obratu ICT firem. Stejného nebo vyššího obratu ve 2. čtvrtletí dosáhlo 85 % firem, což je pro IT odvětví velmi příznivý vývoj.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.