facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 10. 10. 2011

ICT trh zaznamenává růst

Český ICT trh vykazuje v první polovině roku 2011 pozitivní růst. Ve čtvrtletním srovnání vývoje obratu, počtu zakázek a změn počtu zaměstnanců, které vypracovala Czech ICT Alliance, je možné vysledovat také růstový trend v oblasti produktivity. Porovnávána byla data za první a druhé čtvrtletí roku. Na otázky odpověděli zástupci 54 ICT společností. Situace je v rámci ICT trhu z pohledu mezikvartálního srovnání pozitivní. Z výsledků více než 50 firem vyplývá, že trh IT služeb v roce 2011 je ve znamení růstu a zvyšování produktivity: více než 40 % firem ve 2. čtvrtletí 2011 zaznamenalo vyšší tržby a získalo více nových zakázek než v prvním kvartálu. Většina firem těchto pozitivních výsledků dosahuje se stejným počtem pracovníků (60 % nepřibírá nové pracovníky).



Z hlediska objemu nových objednávek a zakázek lze jednoznačně hovořit o pozitivním trendu. Více než 92 % společností, které v průzkumu odpověděly, ve 2. čtvrtletí realizovalo větší nebo stejný objem zakázek jako v 1. čtvrtletí 2011. Velká část respondentů - konkrétně 43 % - přitom uvedla, že objem zakázek v období od dubna do června 2011 vzrostl.

 

Zmiňovaným výsledkům odpovídá také vývoj obratu ICT firem. Stejného nebo vyššího obratu ve 2. čtvrtletí dosáhlo 85 % firem, což je pro IT odvětví velmi příznivý vývoj.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.