facebook LinkedIN LinkedIN - follow

IBM Watson monitoruje aktuální nákupní trendy

IBM WatsonSpolečnost IBM se rozhodla zpopularizovat svoji technologii umělé inteligence Watson, a proto nabízí uživatelům zařízení s operačním systémem iOS aplikaci s názvem IBM Watson Trend, která monitoruje aktuální nákupní trendy. Může tak pomoci prodejcům lépe pochopit preference spotřebitelů v aktuální nákupní sezóně. Aplikaci si lze zdarma stáhnout v Apple App storu.



IBM Watson čerpá informace z desítek tisíc zdrojů na sociálních sítích, blozích, diskusních fórech, na základě komentářů, hodnocení, recenzí a desítek milionů online konverzací. Díky schopnostem v oblasti porozumění přirozeného jazyka a strojového učení určuje Watson vzorce a trendy nákupního chování a odhaluje, proč si lidé vybírají určité produkty nebo značky. Nová aplikace využívá prediktivní analytiku na předpovídání toho, zda jednotlivé trendy v chování spotřebitelů povedou pouze k dílčí popularitě daných produktů nebo předznamenávají jejich silnou popularitu a rostoucí oblíbenost ze strany zákazníků. Zjištěné výsledky nabízí IBM prostřednictvím své nové mobilní aplikace.

Uživatelům, kteří si stáhnou do mobilu IBM Watson Trend, prozradí aplikace seznam 100 nejpopulárnějších produktů mezi spotřebiteli. Hitem letošních předvánočních nákupů podle ní například jsou stavebnice značky Lego ze série Star Wars a jedničkou při výběru dárku pro fanoušky fotografování se stal digitální fotoaparát Nikon.

IBM Watson

Na rozdíl od jiných aplikací, které vycházejí z různých statistik a poskytují žebříčky nejpopulárnějších produktů, čerpá IBM Watson z informací o tom, co si spotřebitelé o produktech vzájemně sdělují. Aplikace tedy vychází z názorů spotřebitelů, kteří veřejným nebo nedostatečně důvěrným způsobem sdělují své preference a názory na produkty, které si chtějí koupit, nebo si již koupili. Není proto zřejmé, do jaké míry tento vzorek informací reprezentuje celkové nákupní trendy zahrnující i nákupy zákazníků, kteří na internetu nediskutují o tom, co si plánují koupit, co už si koupili, jak jsou s tím spokojení, nebo o tom, co měli před chvílí k obědu a jak jim to chutnalo.

IBM Watson

Nicméně díky porozumění komunikace na internetu a jejím porovnáním se statistikou prodejů by byl IBM Watson jistě schopen analyzovat velmi zajímavé trendy např. které produkty a služby se obchodují, aniž by se o nich intenzivně diskutovalo na internetu.

Pozn. red.: Díky analytickým schopnostem technologie Watson by v budoucnu mohly vzniknout i jiné velmi užitečné aplikace. Např. aplikace pro doporučení restaurace, do které nechodí nebo naopak často chodí lidé, kteří si fotografují jídlo a jeho obrázek ihned sdílí na sociálních sítích. Podobné kritérium by jistě ocenilo mnoho zákazníků při výběru restaurace, v níž chtějí být ve společnosti podobně smýšlejících lidí.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.