- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
IBM Watson monitoruje aktuální nákupní trendy
Společnost IBM se rozhodla zpopularizovat svoji technologii umělé inteligence Watson, a proto nabízí uživatelům zařízení s operačním systémem iOS aplikaci s názvem IBM Watson Trend, která monitoruje aktuální nákupní trendy. Může tak pomoci prodejcům lépe pochopit preference spotřebitelů v aktuální nákupní sezóně. Aplikaci si lze zdarma stáhnout v Apple App storu.


IBM Watson čerpá informace z desítek tisíc zdrojů na sociálních sítích, blozích, diskusních fórech, na základě komentářů, hodnocení, recenzí a desítek milionů online konverzací. Díky schopnostem v oblasti porozumění přirozeného jazyka a strojového učení určuje Watson vzorce a trendy nákupního chování a odhaluje, proč si lidé vybírají určité produkty nebo značky. Nová aplikace využívá prediktivní analytiku na předpovídání toho, zda jednotlivé trendy v chování spotřebitelů povedou pouze k dílčí popularitě daných produktů nebo předznamenávají jejich silnou popularitu a rostoucí oblíbenost ze strany zákazníků. Zjištěné výsledky nabízí IBM prostřednictvím své nové mobilní aplikace.
Uživatelům, kteří si stáhnou do mobilu IBM Watson Trend, prozradí aplikace seznam 100 nejpopulárnějších produktů mezi spotřebiteli. Hitem letošních předvánočních nákupů podle ní například jsou stavebnice značky Lego ze série Star Wars a jedničkou při výběru dárku pro fanoušky fotografování se stal digitální fotoaparát Nikon.
Na rozdíl od jiných aplikací, které vycházejí z různých statistik a poskytují žebříčky nejpopulárnějších produktů, čerpá IBM Watson z informací o tom, co si spotřebitelé o produktech vzájemně sdělují. Aplikace tedy vychází z názorů spotřebitelů, kteří veřejným nebo nedostatečně důvěrným způsobem sdělují své preference a názory na produkty, které si chtějí koupit, nebo si již koupili. Není proto zřejmé, do jaké míry tento vzorek informací reprezentuje celkové nákupní trendy zahrnující i nákupy zákazníků, kteří na internetu nediskutují o tom, co si plánují koupit, co už si koupili, jak jsou s tím spokojení, nebo o tom, co měli před chvílí k obědu a jak jim to chutnalo.
Nicméně díky porozumění komunikace na internetu a jejím porovnáním se statistikou prodejů by byl IBM Watson jistě schopen analyzovat velmi zajímavé trendy např. které produkty a služby se obchodují, aniž by se o nich intenzivně diskutovalo na internetu.
Pozn. red.: Díky analytickým schopnostem technologie Watson by v budoucnu mohly vzniknout i jiné velmi užitečné aplikace. Např. aplikace pro doporučení restaurace, do které nechodí nebo naopak často chodí lidé, kteří si fotografují jídlo a jeho obrázek ihned sdílí na sociálních sítích. Podobné kritérium by jistě ocenilo mnoho zákazníků při výběru restaurace, v níž chtějí být ve společnosti podobně smýšlejících lidí.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
17.6. | Snídaně s Exonem - digitalizace v praxi - 17. června... |
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |