IBM posouvá RFID o stupeň výš

Společnost IBM představila nové služby, software a technologii, jež mají přispět k rychlejšímu prosazování radiofrekvenční identifikace (RFID) a na ní založených řešení a zúročuje tak investici 250 miliónů dolarů do technologie senzorů, která byla oznámena loni na podzim. Technologie RFID, jež používá pro uchovávání dat a identifikaci položek elektronické štítky, pomáhá firmám optimalizovat dodavatelský řetězec přesným sledováním pohybu zboží od výrobce do distribučních center a pak do maloobchodů. Rádiové štítky RFID se také uplatňují v oblasti bezpečnosti, neboť pomáhají zajistit správné zacházení s přepravními kontejnery a nebezpečnými produkty.

IBM vstupuje na trh tiskáren rádiových štítků s RFID tiskárnou, která dokáže tisknout jak tradiční čárové kódy, tak štítky RFID. Díky tomu pomůže zákazníkům, včetně menších a středně velkých firem, snadno přejít z čárových kódů na technologii rádiové identifikace. Tiskárna, podporovaná službami údržby a technické pomoci, dokáže předávat informace dodavatelského řetězce do firemní sítě a aktualizovat stav inventáře, dodávek a podrobnosti o pohybu zboží. Pro rychlé a přesné zpracování informací dodavatelského řetězce používá tiskárna Infoprint 6700 R40 mikroprocesor IBM POWER, jehož robustní výkon zajišťuje rychlý přenos informací do rádiových štítků. Tato technologie také identifikuje nespolehlivé štítky RFID a označuje je jako vadné, což zabraňuje drahým chybám při přepravě zboží.

 
  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.

  

- PR -

AI už nie je len trend, ale potvrdzuje svoju reálnu silu v biznise

Generatívna umelá inteligencia už nie je len experimentom technologických nadšencov a stáva sa významnou súčasťou fungovania firiem a organizácií. Často sa prezentuje marketingovým pozlátkom, no ak má fungovať v zložitom svete organizácií, tak nestačí len začať. Dôležité je vybudovať celé zázemie, ktoré jej dá reálnu hodnotu. To je hlavný odkaz z 22. ročníka technologickej konferencie SOFTECON 2025, ktorú organizovala spoločnosť SOFTEC. Na podujatí sa zúčastnilo vyše 300 odborníkov z bánk, poisťovní, telekomunikácií, či organizácií verejného sektora.