facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 7. 2. 2016

IBM kupuje společnost IRIS Analytics

Společnost IBM oznámila akvizici IRIS Analytics, soukromé firmy specializující se na analytické nástroje, které pomáhají v reálném čase bojovat proti finančním podvodům. IRIS nabízí analýzu podvodných praktik v reálném čase, přičemž využívá strojového učení k rychlému vytváření modelů proti podvodům. Současně podporuje vznik a úpravy ad-hoc modelů, které se prokázaly jako úspěšné na platebních platformách různých velikostí.



IRIS funguje jako „virtuální analytik“, který pomáhá rozpoznat nové typy podvodného chování. Aplikuje modely strojového učení, které analytikům umožní odhalit podvody a včas zasáhnout, aby se těmto incidentům dalo předcházet. IRIS tak vyplňuje mezeru mezi expertně stanovenými pravidly a tradičním prediktivním modelováním díky využití umělé inteligence a kognitivních technik ve spolupráci s odborníky. Tak je možné interaktivně navrhnout nejvhodnější analytické metody a současně testovat a zavádět modely s reálně vznikajícími daty bezprostředně a bez zbytečných prostojů.

Společnost IRIS byla založena v roce 2007 a sídlí v německém městě Koblenz.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.