IBM Idemix chrání identitu zákazníků na webu

idemix_713.jpgSpolečnost IBM oznámila software, který umožňuje uživatelům skrývat nebo anonymizovat jejich osobní informace na webu a poskytuje tak ochranu před krádežemi identit a dalšími riziky zneužití. Software, který vyvinuli výzkumníci laboratoře IBM ve švýcarském Curychu a pracovně jej nazývají Identity Mixer, neboli „Idemix,“ umožní zákazníkům nakupovat zboží a služby na internetu bez odhalení svých osobních informací.

Když spotřebitelé při stahování hudby nebo objednávání elektronických bulletinů zadávají své osobní údaje, nechávají za sebou datovou stopu, jež odhaluje střípky informací o objemu, frekvenci a zdroji jejich online nákupů. Ty lze potom vystopovat až k jednotlivému uživateli. Software IBM Idemix eliminuje tuto stopu tím, že používá umělé informace o identitách, například pseudonymy, a tím zajišťuje anonymitu online transakcí. Dokáže potvrdit transakční limit zákazníka bez sdělení zůstatku účtu, nebo ověřit věk bez odhalení data narození. Na rozdíl od jiných systémů správy identit, které přenášejí útržky skutečné identity uživatele, budou systémy založené na softwaru Idemix chránit soukromí uživatelů sdělováním pouze pseudonymů, takže skutečné informace o identitách nikdy nebude možné zachytit nebo odhalit. IBM přispěje softwarem Idemix k open source projektu Eclipse Higgins, jenž se zabývá vývojem softwaru pro správu identit, nad kterou budou mít uživatelé plnou kontrolu. IBM plánuje začlenit technologii Idemix do svého portfolia softwaru pro federovanou správu identit Tivoli.

 
  

- PR -

Specializovaná vyhledávací řešení překonávají generativní AI

V kontextu neutuchajícího zájmu o generativní AI se nás zákazníci často ptají: "Co nabídnete oproti AI?" Správá otázka ovšem zní: Co vlastně mohou generativní AI řešení nabídnout oproti specializovaným vyhledávacím systémům pro firemní data?

 

  

- PR -

I malé firmy jsou terčem kybernetických útoků Jak se jim mohou bránit?

Mnoho drobných podnikatelů a majitelů menších firem si myslí, že kybernetické útoky se jich netýkají. „Proč by si zrovna mě hacker vybíral?“ říkají si, protože věří, že jejich „malý“ byznys není pro útočníky zajímavý. Realita je ale jiná. Malé podnikatelské subjekty, která často nedisponují rozsáhlým řešením kybernetické bezpečnosti, jsou pro hackery naopak snadnějším, a o to atraktivnějším cílem.