facebook LinkedIN LinkedIN - follow

IBM bojuje proti spamu

Společnost IBM uvedla novou technologii boje proti spamu, která má pomoci firmám snížit výdaje a bezpečnostní rizika spojená s nevyžádanými e-maily a má zvýšit efektivitu dosavadních řešení filtrování spamu. Nová technologie IBM zvaná FairUCE (Fair use of Unsolicited Commercial Email, přijatelné užití nevyžádaného komerčního e-mailu) filtruje a blokuje spam na základě analýzy identity domény, z níž e-mail přichází. Používá přitom zabudované funkce správy identit na úrovni sítě. Systém FairUCE dokáže potvrdit legitimitu e-mailové zprávy tím, že ustaví vztah mezi e-mailovou doménou, e-mailovou adresou a počítačem, z něhož byla zpráva odeslána.

Protože jsou adresy IP pevné a nelze je měnit, FairUCE dokáže určit, zda zpráva přichází z napadeného, tzv. zombie počítače, automatického rozesílacího serveru (botu) nebo legitimního e-mailového serveru. Na rozdíl od filtrů nevyžádané pošty, které identifikují spam prověřováním obsahu každého příchozího e-mailu, FairUCE blokuje a odstraňuje zprávy od odesílatelů, kteří používají falešné identity, aby skryli svou skutečnou totožnost.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.